OBS: Har du spørgsmål om tilmelding til indefrysningsordning, energikrisen, priser og el- og gasregningen? Find hjælp og svar her.

El og gasKundeservice
70 15 16 70
Internet og tvKundeservice
70 33 20 33
Hovednummer
70 11 50 00
Annuller

Etablering af fibernet og kabelnet

Hos Norlys kan du vælge selv at opsætte dit internet med vores Gør-Det-Selv-Installation. Her kan du helt selv med hjælpe fra vores vejledninger og guides sætte dit internet op i dit hjem.

I nogle tilfælde kan der være brug for, at du skal have en tekniker til at hjælpe dig i gang. Det kan fx være, at du endnu ikke er forbundet til fibernettet og derfor skal have en tekniker til at sikre, at din husstand kommer på fibernettet – i sådanne tilfælde kan du vælge vores Godt-I-Gang-Installation. Herunder kan du læse meget mere om, hvordan vi etablerer dit internet enten via fibernet eller kabelnet.

Gør-Det-Selv-Installation


(Installation uden tekniker)

Med ”Gør-Det-Selv-Installation” sætter du selv dit internet fra Norlys op. Du kan se, om du kan vælge en Gør-Det-Selv-løsning, når du bestiller dit internet. ​​

Du kan finde hjælp til sætte dit udstyr op her

 

Godt-I-Gang via fibernet


(Installation med tekniker)

Hvis der er behov for teknikerbesøg i forbindelse med din installation, vil det fremgå, når du bestiller internet fra Norlys. Om du får et eller to teknikerbesøg afhænger af, hvordan forholdene er på din adresse.

Vi informerer dig om din teknikertid, og hvis teknikeren skal ind i din bolig, bliver du ringet op senest 30 min. før besøget. Efter teknikeren har været på besøg, skal du selv sætte dit udstyr op fra Norlys. Du kan finde hjælp til at sætte udstyr op her

De fleste vil opleve, at teknikeren sætter en fiberboks op på både yder- og indersiden af husmuren. Alt efter hvor langt fiberen er lagt til din husstand, vil det i nogle tilfælde være nødvendigt at skyde eller grave fiberstikledningen helt ind til husmuren.

Læs mere om, hvad du skal være opmærksom på i forbindelse med teknikerbesøg her

 

Godt-I-Gang via kabelnet


(Installation med tekniker)

Hvis der er behov for teknikerbesøg i forbindelse med din installation, vil det fremgå, når du bestiller internet fra Norlys. Her kan du også se, hvad prisen er. Et teknikerbesøg kan for eksempel være nødvendigt, hvis dit stik i huset skal skiftes eller opgraderes til den nyeste teknologi, eller hvis stikledningen ind til din bolig kræver yderligere arbejde.

Vi informerer dig om din teknikertid, og hvis teknikeren skal ind i din bolig, bliver du ringet op senest 30 min. før besøget. Efter teknikeren har været på besøg, skal du selv sætte dit udstyr op fra Norlys. Du kan finde hjælp til at sætte udstyr op her

Læs mere om, hvad du skal være opmærksom på i forbindelse med teknikerbesøg her

Leder du efter en god internetforbindelse?  

Hos Norlys sørger vi for en stærk og sikker forbindelser, der sikrer dig internet i alle hjemmets hjørner.

Læs mere om internet fra Norlys

Vi sidder klar til at hjælpe dig


Du er altid velkommen til at kontakte os med spørgsmål til dit abonnement. Og vi hjælper gerne, hvis du har brug for at ændre dit abonnement. Du er også velkommen til at til at benytte chatten, som du finder via det grønne ikon i nederste højre hjørne.

Kundeservice & teknisk support

Ring til os:

Tlf: 7033 2033

Åbningstider

Mandag-torsdag kl. 9-17
Fredag kl. 9-16
Lørdag kl. 10-16 (kun teknisk support)

Minimer chat ikon Hvad vil du chatte om?

Internet, tv og streaming


El, opladning og naturgas

Chat Udvid chat ikon