El og gasKundeservice
70 15 16 70
Internet og tvKundeservice
70 33 20 33
Hovednummer
70 11 50 00
Annuller

Hej, hvad kan vi hjælpe med?

Skal du flytte?

Når du flytter, skal du melde din flytning til Borgerservice. Men du skal også huske at melde flytning til os, så dine aftaler kan blive flyttet med, hvis du ønsker det. 

Meld flytning

Aftale indgået om prisloft på el og gas - ordning endnu ikke tilgængelig

Der er indgået en politisk aftale om en indefrysningsordning, så el- og gaskunder kan få udskudt en del af energiregningen. Det sker som en hjælp til at imødegå de økonomiske udfordringer, som mange oplever i denne tid.

Ordningen træder i kraft den 1. november, men for nu kender vi kun den overordnede ramme. Så snart vi har den endelige aftale og kan få detaljerne på plads, vil vi formidle det her på vores hjemmeside.

Det betyder også, at vi på nuværende tidspunkt ikke kan imødekomme eventuelle ønsker om at benytte sig af ordningen eller svare på specifikke spørgsmål hertil. Vi vil i stedet henvise til løbende at følge med i de opdateringer, vi foretager her på vores hjemmeside.

Ofte stillede spørgsmål

Hvilken elaftale har jeg?

Hvis du er i tvivl om, hvilken elaftale du har hos Norlys, så kan du altid logge ind på Mit Norlys og se din elaftale.

Hvis du ikke tidligere har været logget ind på Mit Norlys, skal du oprette dig som ”Ny bruger” med dit kundenummer og din pinkode, som står på din el- eller gasregning eller på din Betalingsserviceoversigt.

Hvad er PuljeEl?

PuljeEl er en Norlys elaftale, hvor din elpris er fast i et kvartal ad gangen. Det vil sige, at din elpris kun ændrer sig fire gange i løbet af et år til 1. januar, 1. april, 1. juli og 1. oktober. Fordelen ved denne elaftale er, at du ved præcist, hvad det koster dig at bruge strømmen hvert kvartal. Læs mere om PuljeEl her på siden.

Hvad er FlexEl?

FlexEl er en elaftale, hvor din elpris skifter time for time. Det betyder, at du kan udnytte prisdyk i løbet af dagen, hvis du har mulighed for at flytte dele af dit elforbrug til de billige timer. Du kan planlægge dit forbrug ved at se på vores FlexEl prisgraf. Læs mere om FlexEl her på siden.

Hvor finder jeg min regning?

Norlys - El og Gas

Har du el eller gas hos Norlys, kan du finde dine regninger via vores selvbetjening Mit Norlys.

Hvis du skal oprette en ny bruger, finder du kundenummer på din regning.


Norlys (Tv og Internet)

Har du TV eller internet hos Norlys (gælder også tidligere Boxer-kunder), kan du finde dine regninger via vores selvbetjening Mit Norlys. 

Hvis du skal oprette en ny bruger, finder du kundenummer på din regning.  

SE

Er du tidligere Syd Energi kunde, kan du finde dine gamle regninger fra før den 1. april 2020 via deres selvbetjening Min Side

Stofa

Dine regninger fra Stofa kan du finde på Stofas selvbetjeningsportal Mine Sider.

Kan jeg få delt min el- eller gasregning i flere rater?

Med en betalingsaftale kan du få delt din el- og gasregning i op til tre rater, hvis du er kvartalsafregnet. OBS: Er du månedsafregnet? Så kan du desværre ikke få en betalingsaftale. På din regning kan du se, om du er månedsafregnet eller kvartalsafregnet. Læs mere om betalingsaftale her

Hvorfor er elprisen høj lige nu?

Elprisen er en dynamisk størrelse, som kan være svær at forudsige. Den påvirkes nemlig af forskellige faktorer, som i perioder kan give store udsving.  

Hele det danske og europæiske elmarked oplever i øjeblikket meget høje priser. Du kan læse mere her.

Er Grow Energy en del af Norlys?

Nej, Grow Energy er ikke en del af Norlys.

Vi oplever i øjeblikket, at vores kunder kontakter os, da de er blevet kontaktet af personer fra Grow Energy, der giver udtryk for, at Grow Energy er en del af Norlys. Grow Energy er ikke en del af Norlys og disse opkald har intet med os at gøre.

Hvis man oplever henvendelser fra Grow Energy, hvor de udgiver sig for at være en del af Norlys, skal man ikke udlevere sine oplysninger. Har du spørgsmål, kan du kontakte Norlys kundeservice via mail eller på tlf. 7015 1670. 

Du kan anmelde henvendelser fra andre elleverandører her

Hvad skal jeg gøre, hvis jeg er blevet svindlet?

Det er ifølge markedsføringsloven ikke tilladt for erhvervsdrivende at yde telefonsalg uden foregående samtykke eller anmodning herom. En aftale indgået under uanmodet telefonisk henvendelse kan anses som ugyldig. Dertil er det naturligvis ulovligt at vildlede forbrugere og bør meldes til forbrugerombudsmanden.   

Du bør hurtigst muligt og både skriftligt og mundtligt gøre din fortrydelse af en aftale gældende med henvisning til ovenstående.  

Hvis der alligevel skulle være oprettet en aftale samt BS-aftale i dit navn, som vi desværre oftere ser, bør du række ud til din bank.   

Ifølge betalingsloven, er en betalingstransaktion nemlig først autoriseret, hvis betaleren har meddelt samtykke til at gennemføre den, og din bank kan blive forpligtet til at dække et evt. tab ved en uautoriseret trækning.   

Se seneste politianmeldelse af Go Strøm samt forbrugerombudsmandens anbefalinger samt henvisninger til lovtekster her

Du kan anmelde henvendelser fra andre elleverandører her

Spørger Norlys nogensinde om mine personlige oplysninger?

Vi oplever, at kunder henvender sig, fordi de er blevet kontaktet af personer, der udgiver sig for at være medarbejdere ved Norlys. De anmoder om CPR- og/eller kontooplysninger oftest under påskud af et økonomisk mellemværende.   

Med CPR-nummer samt kontooplysninger kan man oprette en elaftale og en betalingsserviceaftale.   

Det samme gør sig gældende for Norlys Energi. Vi opretter selvfølgelig kun aftaler med dit samtykke.   

Har du allerede en aftale med os, kan vi ikke kræve, at du oplyser dit CPR-nummer. Vi vil dog nogle gange ringe for at oplyse dig, at vi har et tilgodehavende, vi gerne vil udbetale til dig. I disse tilfælde vil vi bede om enten CPR-nummer til udbetaling via din NemKonto eller dine kontooplysninger til udbetaling.   

Vi tilbyder også tilmelding til betalingsservice, der kræver både CPR-nummer og kontooplysninger.  

Du kan anmelde henvendelser fra andre elleverandører her

Anmeld en henvendelse fra en anden elleverandør

Norlys Energi indsamler data vedr. konkurrenthenvendelser samt hjælper de berørte med at videregive sagerne til Forbrugerombudsmanden.

Er du blevet kontaktet af en anden elleverandør, der via uetisk konkurrence forsøger at give dig et bedre tilbud? Eller har du oplevet anden konkurrentvendt kontakt, hvor fx Norlys er nævnt? Så kan du hjælpe os med en anmeldelse her.

Spar tid med selvbetjening

På Mit Norlys kan du...

  • Se din elaftale og prisen pr. kWh

  • Følge dit forbrug og se dine regninger

  • Tilmelde dig Betalingsservice

  • Tilknytte kundeforhold

Log på mit Norlys

Personlig betjening i vores butikker


Du er også altid velkommen til at besøge en af vores butikker.

Norlys-butikken i Aarhus

Sankt Clemens Torv 15
8000 Aarhus C

Mandag-torsdag kl. 10-17.30

Fredag kl. 10-19

Lørdag kl. 10-16 

Norlys-butikken i  Aalborg
Boulevarden 18
9000 Aalborg

Mandag-torsdag kl. 10-17.30

Fredag kl. 10-19

Lørdag kl. 10-16