Til dig, der skal have besøg af en tekniker
På denne side har vi samlet en række praktiske informationer til dig, der skal have besøg af en tekniker fra Norlys.
Det skal du huske i forbindelse med besøget
Teknikeren ringer inden besøget
Du bliver ringet op ca. 30 minutter før, teknikeren er på adressen. Vær opmærksom på, at teknikeren muligvis ringer fra hemmeligt nummer.
En person over 18 år skal være hjemme
Det er vigtigt, at der er en person over 18 år hjemme under hele teknikerbesøget.
Gør klar til teknikeren
Husk, at der skal være ryddet i området, hvor teknikeren skal arbejde.
Hvad gør jeg, hvis tidspunktet passer mig dårligt?
Hvis du vil ændre tidspunktet for teknikerbesøget, beder vi dig kontakte os hurtigst muligt, så vi kan finde en ny tid til dig.
Vigtigt – hvis du aflyser eller ombooker
Du kan senest aflyse eller ombooke din tid 24 timer før besøget. Ved senere afbud vil du blive opkrævet et gebyr for forgæves kørsel.
Her finder du de oftest stillede spørgsmål
Læs svarene på de spørgsmål, som vores kunder oftest spørger os om, inden vores tekniker kommer på besøg.
Hvornår kommer teknikeren?
Du kan se, hvornår du får besøg af en tekniker i din ordrebekræftelse. Og du får en påmindelse et par dage inden besøget.
Hvad sker der, hvis teknikeren kører forgæves?
Hvis teknikeren kører forgæves, fordi der ikke er en person over 18 år på adressen, vil du blive opkrævet et gebyr for forgæves kørsel.
Du finder gebyrprisen for ’Forgæves teknikerbesøg’ her.
Hvad gør jeg, hvis jeg ikke har brug for et teknikerbesøg alligevel?
Det er vigtigt, at du kontakter os hurtigst muligt, og gerne inden teknikeren ankommer til adressen, hvis du har bestilt et teknikerbesøg, som du ikke længere har brug for. Så kan en anden kunde få glæde af teknikertiden.
Hvem betaler for teknikerbesøget?
- Ustabilt signal
Hvis fejlen skyldes, at vores signal er ustabilt, og det er årsagen til, at du oplever en ustabil internetforbindelse, så er det naturligvis Norlys, der betaler for teknikerbesøget. - Fejl på dit Norlys-udstyr
Hvis der er fejl i dit udstyr fra Norlys, er det vores ansvar at løse fejlen hurtigst muligt. Og vi betaler regningen, hvis du skal have nyt udstyr. - Defekt stik i dit hjem
Har du kun ét internetstik (hovedstik) i dit hjem, og stikket er defekt, reparerer vores samarbejdspartner stikket for dig. Og du skal ikke betale for det, hvis du ikke er skyld i defekten. - Fejl på stikledningen
Signalet fra Norlys kommer ind i din bolig via en stikledning, der trækkes fra hovedvejen og ind i din bolig. Vores samarbejdspartner har ansvaret for, at stikledningen bliver installeret korrekt. Hvis fejlen på stikledningen ikke er selvforskyldt, reparerer vi ledningen uden beregning.
Vi sidder klar til at hjælpe dig
Har du spørgsmål eller brug for hjælp, så tøv endelig ikke med at kontakte os.
Klik her for at se kontaktmuligheder og åbningstider.
Kontakt os