Fortrydelse og opsigelse af din elaftale
Op til 14 dage efter du har modtaget din kvittering for det produkt eller den service, som du har bestilt hos Norlys, kan du fortryde dit køb. For at anvende din fortrydelsesret, skal du ringe til os.
Vil du opsige din elaftale?
Ofte stillede spørgsmål
Jeg flytter fra min lejebolig. Hvornår kan jeg opsige min aftale?
Hvis du ønsker at opsige din aftale i forbindelse med, at du flytter fra din lejebolig, kan du tidligst opsige din aftale 60 dage, før du flytter ud. Vi skal dog senest have besked om, at du fraflytter din adresse to dage inden, du flytter ud. Du kan opsige din aftale her.
Vær dog opmærksom på, at hvis du bor til leje, kan der være en hæftelsesdato jf. din lejekontrakt.
Jeg har solgt min bolig. Hvornår kan jeg opsige min aftale?
Hvis du ønsker at opsige din aftale i forbindelse med et ejerskifte, kan du melde din fraflytning og opsige din aftale tidligst to måneder før, du flytter ud. Vi skal dog senest have besked om, at du fraflytter din adresse to dage, inden du flytter ud. Du kan opsige din aftale her.
Du kan ikke melde flytning tilbage i tid, da vi som elselskab er forpligtet til at informere den nye ejer af boligen om den tilknyttede elleverance, inden ejeren skal hæfte for elleverancen til adressen.
Handlen skal være tinglyst, inden du melder flytning
Vær dog opmærksom på, at køber skal stå som ejer af ejendommen, før du melder en fraflytning. Hvis du som sælger melder en fraflytning, og handlen ikke er tinglyst (du som sælger fortsat står som ejer af ejendommen), kommer du til at stå på elaftalen igen. Det er derfor vigtigt, at du tjekker tinglysningen på www.tinglysning.dk, inden du melder flytningen. Er handlen ikke tinglyst, opfordrer vi dig til at kontakte din ejendomsmægler, som skal sørge for, at tinglysningen anmeldes på korrekt tinglysningsdato.
Vær dog opmærksom på, at hvis du er ejer, skal vi bruge navnet på køber for at kunne opsige aftalen.
Hvad sker der, når jeg har opsagt min aftale?
Efter et par uger og senest seks uger efter opsigelse, vil du modtage en slutopgørelse fra os.
Er du månedsafregnet og betaler for dit faktiske forbrug, vil du ved din slutopgørelse modtage en sidste opkrævning. Er du acontoafregnet, vil du ved din slutopgørelse enten få penge tilbage eller modtage en sidste opkrævning. Det afhænger af, om du har haft et større eller mindre forbrug, end du har betalt forud for på din seneste regning.