OBS: Har du spørgsmål om tilmelding til indefrysningsordning, energikrisen, priser og el- og gasregningen? Find hjælp og svar her.

El og gasKundeservice
70 15 16 70
Internet og tvKundeservice
70 33 20 33
Hovednummer
70 11 50 00
Annuller

Har du spørgsmål til din regning?

Har du svært ved at gennemskue din regning? Hvad er den aktuelle sats for elafgiftsrefusion? Hvor finder jeg mine regninger? Find svar på dine spørgsmål her.

Kort om dine regninger

Som opladningskunde får du hver måned en regning. Har du Norlys som elleverandør, vil du få en samlet regning for din el- og opladningsaftale.

Regningen dækker over dit forbrug og opladningsabonnement for den seneste måned + modregning af evt. refusion på ladestrøm.

Er dine regninger ikke allerede tilmeldt Betalingsservice, anbefaler vi at du gør dette ved næste regningsbetaling - dermed sikrer du, at dine regninger betales til tiden, og du slipper for gebyret ved manuel betaling.

Var du allerede elkunde hos Norlys, da du bestilte din opladningsaftale, har du nok været vant til at modtage en kvartalsregning med aconto opkrævning. Dette ændres når du køber en opladningsaftale - fremover vil du hver måned få en samlet regning for både din el- og din opladningsaftale. 

Forstå din regning

Her kan du få en forklaring af de væsentligste punkter på din regning.

  1. Din elaftale
  2. Husstandens totale elforbrug inkl. el til opladning (u. moms)
  3. Samlet pris for husstandens totale elforbrug (m. moms)
  4. Opladningsaftale
  5. Mængden af el til opladning
  6. Refusionssats (u. moms) (ændret 01-07-2022)
  7. Pris for opladningsaftale fratrukket refusion (m. moms)

Har du brug for at forstå de resterende punkter på regningen, kan du læse mere her.

Ofte stillede spørgsmål

Hvornår modtager jeg min regning?

Du modtager din regning omkring den 7. hverdag i hver måned.

Beløbet der opkræves omhandler abonnement og forbrug fra sidste måned.

Er du tilmeldt Betalingsservice, betales din regning helt automatisk.

Hvor kan jeg se mine regninger?

Du kan se alle dine regninger på Mit Norlys.

Er du tilmeldt Betalingsservice betales dine regning automatisk.

Skal jeg betale aconto?

Nej, som opladningskunde betaler du for faktisk forbrug og abonnement. Du vil modtage en regning hver måned.

Hvad er den aktuelle refusionssats?

Du kan altid se den aktuelle og gældende refusionssats her.

Hvor kan jeg se, om jeg får refusion for elafgiften?

På din regning kan du under "Andre aftaler" se, hvor meget strøm du har anvendt på opladning af din bil, og dermed hvor meget refusion du får retur for elafgiften.

Hvad er "minimumsafgift" når vi taler om elafgiften?

Det beløb man maksimalt kan få refunderet fra SKAT er elafgiften minus minimumsafgiften, som pt. udgør 0,50 øre/kWh inkl. moms.

På din regning vil du derfor se en meget lille forskel på den elafgiftssats, som du betaler, og den sats du får refunderet. 

Har du spørgsmål til din elregning?

Den regning, du betaler for din opladningsaftale og dit elforbrug, minder på mange måder om en almindelig elregning fra Norlys - med få undtagelser. Hvis du leder efter svar på spørgsmål til din elregning, kan du læse mere her. 

Læs mere om din elregning
Minimer chat ikon Hvad vil du chatte om?

Internet og Tv


Energi

Chat Udvid chat ikon