OBS: Har du spørgsmål om tilmelding til indefrysningsordning, energikrisen, priser og el- og gasregningen? Find hjælp og svar her.

El og gasKundeservice
70 15 16 70
Internet og tvKundeservice
70 33 20 33
Hovednummer
70 11 50 00
Annuller

Del din regning op i tre rater

Det er specielle tider. Energipriserne stiger, hvilket udfordrer mange husstandes økonomi.
Hos Norlys vil vi gøre alt, hvad vi kan, for at hjælpe. Derfor kan du nu få opdelt din regning i op til tre rater ved hjælp af en betalingsaftale. 

Hvad er en betalingsaftale?

En betalingsaftale er din mulighed for at få opdelt din elregning i op til tre rater. På den måde kan du fordele dine omkostninger. BEMÆRK: Betalingsaftalen er ikke relateret til statens udspil om indefrysningsordning.

Når du får lavet en betalingsaftale, vil der løbe renter på beløbet i afbetalingsperioden. Renten lyder på 7,55 procent – den såkaldte morarente – og det dækker over Nationalbankens udlånsrente plus et lovbestemt tillæg. Ja, det betyder, at din samlede regning bliver en smule dyrere. Vi håber dog på, at tilbuddet kan hjælpe, da betalingen ikke skal falde på én gang.

Sådan får du en betalingsaftale

Der er to måder at få en betalingsaftale på.
Den første er at kontakte vores kundeservice. De har dog meget travlt for tiden, så det hurtigste for dig er at udfylde formularen nederst på siden. Når du har indtastet og sendt dine informationer, behandler vi din forespørgsel hurtigst muligt.

Ønsker du en betalingsaftale for flere regninger, skal du indsende en forespørgsel pr. regning. Du kan først indsende en forespørgsel på en betalingsaftale, når du har modtaget din regning.

OBS: Er du månedsafregnet? Så kan du desværre ikke få en betalingsaftale. På din regning kan du se, om du er månedsafregnet.

Tre ting du bør vide om din betalingsaftale

  1. Hvis du ønsker at opdele din betalingsaftale i tre rater, skal du kontakte os inden forfald på din regning
  2. Din betalingsaftale skal være indfriet inden betaling af din næste regning
  3. Din godkendte betalingsaftale sendes til din indtastede e-mail.

Vi behandler alle forespørgsler hurtigst muligt. Der kan forekomme særlige tilfælde, hvor vi ikke kan imødekomme ønsket om en betalingsaftale. Hvis det sker, bliver man naturligvis kontaktet for en uddybende forklaring.

Opret forespørgsel på betalingsaftale



Vil du vide, hvordan vi behandler vores data? Læs vores persondatapolitik.

*Betalingsaftale har en morarente på 7,55%, skal være afdraget inden næste regnings forfald, og er ikke muligt, hvis du er månedsafregnet eller har en eksisterende afdragsordning. Det er muligt at få betalingsaftale t.o.m. modtagelse af 2. rykker. Har du modtaget 2. rykker, skal 50% af regningen betales d.d., og det resterende beløb skal afdrages, før næste regnings forfald. Overholdes betalingsaftalen ikke, vil der mindst 5 hverdage efter forfald dannes en 1. rykker med forfald 7 hverdage frem (10 kalenderdage). Ved manglende betaling derefter vil betalingsaftalen blive annulleret, og regningen vil et alm. rykkerforløb. Har du været i et rykkerforløb inden indgåelse af betalingsaftalen, vil rykkerforløbet genoptages derfra.

Minimer chat ikon Hvad vil du chatte om?

Internet og Tv


Energi

Chat Udvid chat ikon