El og gasKundeservice
70 15 16 70
Internet og tvKundeservice
70 33 20 33
Hovednummer
70 11 50 00
Annuller

Vi får rigtig mange opkald

Der er lige nu mange spørgsmål til energikrisen, priser og el- og gasregningen. Derfor er der et stort pres på vores telefoner, og du vil kunne opleve meget lang kø.

Men måske kan du finde svar på dine spørgsmål her:


BEMÆRK:
Har du allerede en elaftale hos Norlys, kan du tidligst skifte din aftale til d. 1. i den næste måned. Er du ny elkunde hos Norlys, kan vi tidligst starte leverancen af el på din adresse om 21 dage.

Ofte stillede spørgsmål

Hvilken elaftale har jeg?

Hvis du er i tvivl om, hvilken elaftale du har hos Norlys, så kan du altid logge ind på Mit Norlys og se din elaftale.

Hvis du ikke tidligere har været logget ind på Mit Norlys, skal du oprette dig som ”Ny bruger” med dit kundenummer og din pinkode, som står på din el- eller gasregning eller på din Betalingsserviceoversigt.

Hvad er PuljeEl?

PuljeEl er en Norlys elaftale, hvor din elpris er fast i et kvartal ad gangen. Det vil sige, at din elpris kun ændrer sig fire gange i løbet af et år til 1. januar, 1. april, 1. juli og 1. oktober. Fordelen ved denne elaftale er, at du ved præcist, hvad det koster dig at bruge strømmen hvert kvartal. Læs mere om PuljeEl her på siden.

Hvad er FlexEl?

FlexEl er en elaftale, hvor din elpris skifter time for time. Det betyder, at du kan udnytte prisdyk i løbet af dagen, hvis du har mulighed for at flytte dele af dit elforbrug til de billige timer. Du kan planlægge dit forbrug ved at se på vores FlexEl prisgraf. Læs mere om FlexEl her på siden.

Hvorfor er elprisen høj lige nu?

Elprisen er en dynamisk størrelse, som kan være svær at forudsige. Den påvirkes nemlig af forskellige faktorer, som i perioder kan give store udsving.  

Hele det danske og europæiske elmarked oplever i øjeblikket meget høje priser. Du kan læse mere her.

Hvorfor er der forskel på prisen i Vest- og Østdanmark?

Forsyningen af el til Danmark er tæt forbundet med vores nabolande Sverige, Norge og Tyskland via ledninger og kabler over eller under jorden. Der er dog forskel på, hvordan Øst- og Vestdanmark er forbundet med landene omkring os. Sjælland er nemlig forbundet med Sverige og Tyskland, mens Jylland og Fyn har forbindelser med Sverige, Tyskland, og Norge.

Det har betydning for prisen. På grund af de to landsdeles forskellige elforsyning er den pris, du betaler for din strøm, forskellig afhængig af, om du bor i den vestlige eller østlige del af landet.

Hvordan får jeg udbetalt mit tilgodehavende?

Hvis du har penge til gode hos Norlys, vil de blive udbetalt via din PBS-aftale. Hvis denne ikke er aktiv, skal du kontakte vores kundeservice på telefon 70151670, hvis du ønsker pengene udbetalt. Alternativt kan du tilmelde NemKonto via Mit Norlys.

Dit tilgodehavende vil blive udbetalt, når din slutopgørelse har forfald.

Hvor finder jeg min elregning?

Dine regninger fra Norlys finder du på vores selvbetjening Mit Norlys. Du logger ind med samme e-mail og adgangskode, som du brugte på Mit Eniig eller Min Side hos SE. Ellers kan du oprette en ny bruger med dit kundenummer og pinkode, som du får på din første regning. 

Her logger du på Mit Norlys

Dine regninger fra Syd Energi finder du på SE’s selvbetjening Min Side. Her kan du se dine gamle regninger og dit forbrug fra før den 1. april. Har du ikke brugt SE’s selvbetjening før, skal du bruge dit nye kundenummer og pinkode, som du får på din første regning fra Norlys.

Her logger du på SE Min Side 

Hvad er forskellen på netselskab og elleverandør?

Du har en elaftale med Norlys, det betyder, at Norlys afregner dit forbrug samt afgifter, mens dit netselskab distribuerer strømmen og sørger for forsyningsnettet, der hvor du bor. Der er ca. 60 forskellige netselskaber i Danmark. Du kan se, hvem dit netselskab er på www.danskenergi.dk.

Hvordan får jeg delt min regning i flere rater?

Med en betalingsaftale kan du få delt din regning i op til tre rater, hvis du er kvartalsafregnet. OBS: Er du månedsafregnet? Så kan du desværre ikke få en betalingsaftale. På din regning kan du se, om du er månedsafregnet eller kvartalsafregnet. Læs mere om betalingsaftale her

Vi sidder klar til at hjælpe dig

 

Ring eller skriv til os

Ring til 7015 1670

Start chat

Skriv til energi@norlys.dk 

Åbningstider

Mandag-onsdag kl. 08:00-16:00

Torsdag kl. 08:00-16:30

Fredag kl. 08:00-15:00