El og gasKundeservice
70 15 16 70
Internet og tvKundeservice
70 33 20 33
Hovednummer
70 11 50 00
Annuller

Ofte stillede spørgsmål

Hvorfor er elprisen høj lige nu?

Elprisen er en dynamisk størrelse, som kan være svær at forudsige. Den påvirkes nemlig af forskellige faktorer, som i perioder kan give store udsving.  

Hele det danske og europæiske elmarked oplever i øjeblikket meget høje priser. Du kan læse mere her.

Hvorfor er der forskel på prisen i Vest- og Østdanmark?

Forsyningen af el til Danmark er tæt forbundet med vores nabolande Sverige, Norge og Tyskland via ledninger og kabler over eller under jorden. Der er dog forskel på, hvordan Øst- og Vestdanmark er forbundet med landene omkring os. Sjælland er nemlig forbundet med Sverige og Tyskland, mens Jylland og Fyn har forbindelser med Sverige, Tyskland, og Norge.

Det har betydning for prisen. På grund af de to landsdeles forskellige elforsyning er den pris, du betaler for din strøm, forskellig afhængig af, om du bor i den vestlige eller østlige del af landet.

Hvordan får jeg udbetalt mit tilgodehavende?

Hvis du har penge til gode hos Norlys, vil de blive udbetalt via din PBS-aftale. Hvis denne ikke er aktiv, skal du kontakte vores kundeservice på telefon 70151670, hvis du ønsker pengene udbetalt. Alternativt kan du tilmelde NemKonto via Mit Norlys.

Dit tilgodehavende vil blive udbetalt, når din slutopgørelse har forfald.

Hvor finder jeg min elregning?

Dine regninger fra Norlys finder du på vores selvbetjening Mit Norlys. Du logger ind med samme e-mail og adgangskode, som du brugte på Mit Eniig eller Min Side hos SE. Ellers kan du oprette en ny bruger med dit kundenummer og pinkode, som du får på din første regning. 

Her logger du på Mit Norlys

Dine regninger fra Syd Energi finder du på SE’s selvbetjening Min Side. Her kan du se dine gamle regninger og dit forbrug fra før den 1. april. Har du ikke brugt SE’s selvbetjening før, skal du bruge dit nye kundenummer og pinkode, som du får på din første regning fra Norlys.

Her logger du på SE Min Side 

Hvad er forskellen på netselskab og elleverandør?

Du har en elaftale med Norlys, det betyder, at Norlys afregner dit forbrug samt afgifter, mens dit netselskab distribuerer strømmen og sørger for forsyningsnettet, der hvor du bor. Der er ca. 60 forskellige netselskaber i Danmark. Du kan se, hvem dit netselskab er på www.danskenergi.dk.

Vi sidder klar til at hjælpe dig

Chat 24/7

I åbningstiden står en medarbejder klar til at besvare dine spørgsmål. Udenfor åbningstiden vil vores kundeservice-chatbot hjælpe dig.

Start chat

Åbningstider

Mandag-onsdag kl. 08:00-16:00

Torsdag kl. 08:00-16:30

Fredag kl. 08:00-15:00

 

Skriv eller ring til os

7015 1670

Åbningstider og bedste tidspunkter at ringe på ved normal drift

 

 

Skriv til energi@norlys.dk

Vær opmærksom på at der er op til 5-7 dages svartid på e-mail. 
Vælger du at chatte med os eller ringe til os, vil vi typisk svare på under 3 minutter.