Hjælp til el
Her finder du svar på alt, hvad du skal vide om din elaftale fra Norlys og om udviklingen i elpriserne. Du kan også læse mere om, hvordan du bruger appen Norlys Energi.
Er du i tvivl om noget, kan du altid benytte vores chat. Den finder du i nederste højre hjørne.
Find svar på dine spørgsmål
Varmepumpepuljen åbner
12. september 2023
Overvejer du at købe en varmepumpe? Med Energistyrelsens Varmepumpepulje, har du mulighed for at søge tilskud til køb af en luft til vand-varmepumpe. Varmepumpepuljen er en tilskudsordning til dig, der gerne vil skifte til varmepumpe, og du kan få op til 27.000 kr. i tilskud.
Hvis du er i tvivl om, hvilken varmepumpe du skal vælge – eller hvor meget du kan spare – kan du prøve Bodils digitale energiberegner her.
Følg elpriserne og få gode tips til at spare på strømmen
Hos Norlys designer vi lige nu appen, der bliver din nye bedste energi-ven. Og vi er klar med version 1.0, der har fået navnet Norlys Energi.
Læs mere om appenOfte stillede spørgsmål
Hvilken elaftale har jeg?
Hvis du er i tvivl om, hvilken elaftale du har hos Norlys, så kan du altid logge ind på Mit Norlys og se din elaftale.
Hvis du ikke tidligere har været logget ind på Mit Norlys, skal du oprette dig som ”Ny bruger” med dit kundenummer og din pinkode, som står på din el- eller gasregning eller på din Betalingsserviceoversigt.
Hvordan ændrer jeg mit produkt?
Hvis du allerede er kunde hos Norlys, kan du nemt selv skifte din elaftale. Vi anbefaler, at du først læser om vores tre elaftaler, så du får den aftale, der passer bedst til dig. Læs mere og skift elaftale.
Hvordan tilmelder jeg mig månedsregning?
Hvis du ønsker at skifte fra kvartalsvise acontoopkrævninger til månedsregning for dit faktiske elforbrug, skal du tilmelde dig på Mit Norlys. Det forudsætter dog, at din elaftale er tilmeldt Betalingsservice. Tilmelding til Betalingsservice kan du ligeledes gøre på Mit Norlys.
Når du logger ind på Mit Norlys, kan du på forsiden se din elaftale. Ved din elaftale kan du klikke på "Regninger", og på regningssiden kan du vælge "Tilmeld månedsregning". Herefter skal du læse og acceptere betingelserne for månedsregning og klikke på "Tilmeld".
Ny kunde?
Er du ny kunde, kan du først lave skiftet til månedsregning fra den dag, hvor du starter med at få strøm fra Norlys.
Tilføj kundeforhold inde på Mit Norlys
Hvis du har fået et nyt kundenummer og -forhold hos Norlys fx i forbindelse med en flytning eller køb af sommerhus mv., kan du tilføje flere kundeforhold til din bruger på Mit Norlys.
Når du er logget ind på Mit Norlys, skal du klikke på den blå cirkel øverst i højre hjørne. Klik på "Min Profil" og klik derefter på "Tilføj kundeforhold" over "Kontaktoplysninger" yderst til højre.
Herefter vælger du "Tilknyt eksisterende kundeforhold" og indtaster dit kundenummer og din pinkode, som du kan finde på din kontrakt eller på din regning.
Hvad er FlexEl?
FlexEl er en elaftale, hvor din elpris skifter time for time. Det betyder, at du kan udnytte prisdyk i løbet af dagen, hvis du har mulighed for at flytte dele af dit elforbrug til de billige timer. Du kan planlægge dit forbrug ved at se på vores FlexEl prisgraf. Læs mere om FlexEl her på siden.
Hvad er KombiEl?
KombiEl er en elaftale, der kombinerer en fast pris med variable timepriser. Derfor er KombiEl et godt valg til dig, som ønsker en elaftale, hvor en del af prisen varierer, mens du samtidig er sikret en fast pris, der minimerer store prisudsving. Læs mere om KombiEl her på siden.
Hvad er PuljeEl?
PuljeEl er en Norlys elaftale, hvor din elpris er fast i et kvartal ad gangen. Det vil sige, at din elpris kun ændrer sig fire gange i løbet af et år til 1. januar, 1. april, 1. juli og 1. oktober. Fordelen ved denne elaftale er, at du ved præcist, hvad det koster dig at bruge strømmen hvert kvartal. Læs mere om PuljeEl her på siden.
Hvor finder jeg min elregning?
Dine regninger fra Norlys finder du på vores selvbetjening Mit Norlys.
Hvis du ikke tidligere har været logget ind på Mit Norlys, skal du oprette dig som ”Ny bruger” med dit kundenummer og din pinkode, som står på din el- eller gasregning eller på din Betalingsserviceoversigt.
Hvordan får jeg udbetalt mit tilgodehavende?
Hvis du har penge til gode hos Norlys, kan du enten få det udbetalt via Betalingsservice eller NemKonto.
Er du tilmeldt Betalingsservice, vil dit tilgodehavende blive udbetalt via denne aftale og fremgå af din Betalingsservice-oversigt. Er du ikke tilmeldt Betalingsservice, men har din NemKonto tilknyttet din elaftale, vil dit tilgodehavende blive udbetalt på din NemKonto senest 10 hverdage efter forfaldsdatoen på dit seneste regning. Du kan se forfaldsdatoen på din seneste regning.
Er din Betalingsserviceaftale ikke længere aktiv, og har du heller ikke din NemKonto tilknyttet din elaftale, kan du enten tilmelde dig Betalingsservice på ny eller tilknytte din NemKonto på Mit Norlys under "Regninger".
Hvordan får jeg delt min regning i flere rater?
Med en betalingsaftale kan du få delt din regning i op til tre rater, hvis du er kvartalsafregnet.
OBS! Er du månedsafregnet? Så kan du desværre ikke få en betalingsaftale. På din regning kan du se, om du er månedsafregnet eller kvartalsafregnet. Læs mere om betalingsaftale her.

Overvejer du at udskifte dit fyr med en varmepumpe?
Der er mange gode grunde til at skifte dit fyr ud med en varmepumpe:
-
Du sparer penge på din varmeregning.
-
Du passer på klimaet og miljøet.
-
Du slipper for vedligehold (udover et årligt servicetjek).
-
Du skal ikke længere bestille olie eller fylde brændsel på - anlægget kører af sig selv.
Norlys samarbejder med Bodil Energi om at gøre det så let som muligt for dig at skifte til varmepumpe.
Læs mere her