Gå til hovedindhold

Få styr på din Norlys-regning

Har du svært ved at forstå din regning? Lad os hjælpe dig med at forstå den bedre. Vores guide her på siden går igennem det hele, trin for trin. Har du spørgsmål til din regning, så tag et kig på de svar, vi samlet på ofte stillede spørgsmål nederst på siden.

Lær mere om din regning

Bliv klogere på, hvad informationerne på din regning betyder. Se vores regningseksempel herunder.

1. Dine oplysninger 
Her ser du navn og hvilken adresse regningen sendes til.


2. Regningsoplysninger
Her finder du detaljer vedrørende din regning, herunder regningsnummer, dato, betalingsdato (forfaldsdato),
kundenummer og kontraktnummer.


3.
Installationsadresse
Her fremgår den adresse, hvor dine Norlys-produkter er
installeret. Vær opmærksom på, at der kan være forskel på din folkeregisteradresse og installationsadressen, hvis du for eksempel
har produkter i dit sommerhus.


4.
Produktoverblik og beløb til betaling
Her ser du en oversigt over dine produkter, samt det totale beløb for hele perioden. På næste side finder du en specificering af hvilken periode regningen dækker over, samt priserne for dine produkter.

5. Betalingsoplysninger
Her finder du de oplysninger, som du skal bruge til at betale din regning. Du kan tilmelde dig Betalingsservice enten via Mit Norlys eller din netbank. Vær opmærksom på at din regning skal betales manuelt indtil den fremgår af din betalingsoversigt, der kan nemlig gå lidt tid før din tilmelding til Betalingsservice træder i kraft.

6. Dine produkter
Her ser du dine produkter og hvilken periode du betaler for.

Der kan fremgå en række gebyrer på din regning. Se liste over gebyrer her.

Bliver du opkrævet et faktureringsgebyr på kan du med fordel tilmelde dig Betalingsservice og derved spare penge.  

Er der tale om en tv-regning, vil du blive opkrævet Koda/Copydan- afgift, som dækker over lovpligtige afgifter til kunstnere og rettighedshavere.

 

Har du for nylig ændret dit abonnement?

Så vil du måske bemærke, at din næste regning ser lidt anderledes ud. Det er helt normalt, og her er forklaringen: Hos Norlys betaler du for dit abonnement forud. Det betyder, at når du skifter abonnement, kan der være nogle justeringer af din regning. Du kan desuden opleve, at din abonnementsændring ikke er blevet registreret på den første regning, som du modtager efter ændringen. Det skyldes, at regningen allerede var blevet sendt, før ændringen blev registreret i vores system. Ændringen vil fremgå af din næste regning.

Spar penge – tilmeld din regning automatisk betaling

Vi anbefaler at du tilmelder dig Betalingsservice, kan det gøres både på Mit Norlys og via din netbank. Det sikrer, at dine betalinger altid er til tiden. Se vores gebyrliste her.

På Mit Norlys finder du også nemt se dine regninger.

Gå til Mit Norlys