Få styr på din Norlys-regning

Har du svært ved at forstå din regning? Lad os hjælpe dig med at forstå den bedre. Vores guide her på siden går igennem det hele, trin for trin. Har du spørgsmål til din regning, så tag et kig på de svar, vi samlet på ofte stillede spørgsmål nederst på siden.

Lær mere om din regning

Bliv klogere på, hvad informationerne på din regning betyder. Se vores regningseksempel herunder.

1. Dine oplysninger 
Her ser du navn og hvilken adresse regningen sendes til.


2. Regningsoplysninger
Her finder du detaljer vedrørende din regning, herunder dato, kundenummer og regningsnummer. 

3. Beløb til betaling
Her ses det totale beløb for hele perioden samt betalingsdatoen.

Hvis regningen dækker mere end én installationsadresse er dette det samlede beløb for samtlige adresser. 


4.
Betalingsoplysninger
Her finder du de oplysninger, som du skal bruge til at betale din regning.

Du kan tilmelde dig betalingsservice enten via
Mit Norlys eller din netbank.

Vær opmærksom på at din regning skal betales manuelt indtil den fremgår af din betalingsoversigt, der kan nemlig gå lidt tid før din tilmelding til betalingsservice træder i kraft.

5. Installationsadresse
Her fremgår den adresse, hvor dine Norlys-produkter er installeret. Vær opmærksom på, at der kan være forskel på din folkeregisteradresse og installationsadressen, hvis du for eksempel har produkter i dit sommerhus.

6.
Dine produkter
Her ser du dine produkter og hvilken periode du betaler for.

Der kan fremgå en række gebyrer på din regning. Se liste over gebyrer her.

Bliver du opkrævet et faktureringsgebyr på kan du med fordel tilmelde dig betalingsservice og derved spare penge (se punkt 4).

Når du har et tv-produkt, går en del af din betaling til de lovpligtige afgifter Koda- og Copydan. Disse afgifter er indeholdt i prisen for dit Norlys produkt.

7. Total for installationsadresse

Her vises totalbeløbet for den enkelte installationsadresse.

Har du abonnementer på mere end én installationsadresse vil der være et totalbeløb for hver adresse. Vær derfor også opmærksom på, at beløbet nederst på din regning ikke nødvendigvis er det samlede beløb for hele regningen. Denne findes altid på første side – se pkt. 3. 

 

Har du for nylig ændret dit abonnement?

Så vil du måske bemærke, at din næste regning ser lidt anderledes ud. Det er helt normalt, og her er forklaringen: Hos Norlys betaler du for dit abonnement forud. Det betyder, at når du skifter abonnement, kan der være nogle justeringer af din regning. Du kan desuden opleve, at din abonnementsændring ikke er blevet registreret på den første regning, som du modtager efter ændringen. Det skyldes, at regningen allerede var blevet sendt, før ændringen blev registreret i vores system. Ændringen vil fremgå af din næste regning.