Hjælp til abonnement for tv, internet og telefoni

Det skal være let for dig at være kunde. Derfor har vi samlet den vigtigste information om dit abonnement her. Lige fra betaling af din regning til returnering af udstyr og fra skift af abonnement til fortrydelsesret.

Savner du hurtigere internet eller mere underholdning?  ​


Så er der godt nyt. Hos Norlys kan du 
nemlig let ændre din nuværende løsning. Her kan du læse om, hvordan du kan ændre dit internet eller skifte ud i din tv- og streamingpakke, så det passer til dit behov. 

Skift dit internet, så det passer til dit behov


Livet er for kort til en forkert internetløsning, derfor har du altid muligheden for at ændre dit internet hos os. Som udgangspunkt kan du skifte frit mellem vores internetløsninger. Der er dog nogle betingelser, som du skal være opmærksom på. 

Skift til internet via fibernet eller kabelnet
Hos Norlys kan du som udgangspunkt skifte frit mellem internet via kabelnet og fibernet inden for din bindingsperiode, uden det medfører start på en ny bindingsperiode. Det gælder ikke, hvis teknologiskiftet kræver installation med tekniker. I dette tilfælde skal du betale et oprettelsesgebyr for ’Installation med Tekniker’, og du starter en ny 6 måneders bindingsperiode. Du finder prisen på gebyret her. Et skifte af internetteknologi på dit Internet kan foretages med 30 dages varsel.  

Skift til Internet Plus
Du kan frit skifte fra Internet til Internet Plus, også selv om du er inden for dine 6 måneders bindingsperiode. Hvis du vælger at foretage en sådan opgradering af dit abonnement, så vil du starte på en ny 6 måneders bindingsperiode. 

Skift til Internet
Du kan nedgradere dit Internet Plus til Internet med 30 dages varsel. Nedgraderingen kan først ske efter endt 6 måneders bindingsperiode, og du skal melde abonnementsskifte til os, mindst 30 dage før din bindingsperiode slutter. 

Tilpas tv og streaming, så det passer til dig

 

Savner du noget i din tv-pakke, eller har du behov for at tilføje en ny streamingtjeneste? 

din selvbetjening kan du altid få et overblik over dit abonnement. Det er også her, at du skifter ud i din pakke, hvis dit underholdningsbehov har ændret sig. Ændringen vil træde i kraft inden for 48 timer.  

Hvis du ønsker en mindre tv-pakke, skal du ringe til vores Kundeservice. Du kan skifte til en mindre tv-pakke med opsigelsesvarsel, som er løbende måned + 1 måned. 

Sådan betaler du din regning hos Norlys 

Du kan vælge mellem tre forskellige betalingsformer: Automatisk kortbetaling, Betalingsservice eller Girokort. 

Betalingsform Pris
Automatisk kortbetaling 0,00 kr./md.
Betalingsservice 9,75 kr./md.
Girokort 35,00 kr./md.

 


Vælg og skift betalingsform på din selvbetjening

På din selvbetjening kan du selv vælge den betalingsform, som passer til dine behov. Det er også her, at du kan skifte eller afmelde dit betalingskort, hvis du har brug for det. I tilfælde af, at dit betalingskort er tæt på udløbsdatoen, vil du modtage en påmindelse fra os ca. 14 dage før udløbsdatoen, så du har tid til at skifte til et nyt betalingskort.  

Arbejdsgiverbetalt internet

Har du en aftale med din arbejdsgiver om en arbejdsgiverbetalt internetforbindelse, kan vi hjælpe dig med at opdele din regning. Du skal blot udfylde vores formular med dine oplysninger, så sørger vi for at opdele regningen mellem dig og din arbejdsgiver. Vi sender en bekræftelse til både dig og din arbejdsgiver.

Hvad sker der, hvis du ikke betaler din regning?  


Betaler du ikke din regning senest på forfaldsdatoen, vil du modtage en rykker. Vi pålægger et administrationsgebyr på 100 kr. ved udsendelsen af rykkeren. Hos Norlys vil du modtage to rykkere, inden vi lukker for din forbindelse. Herefter sender vi sagen videre til inkasso og opsiger dit abonnement.
Hvis du har modtaget et brev fra Lowell om dit udestående til os, kan vi desværre ikke hjælpe dig i vores Kundeservice. Vi beder dig i stedet kontakte Lowell.  


Du skal være opmærksom på følgende, når du har fået slukket for din forbindelse:

Internet  

Hvis du har fået lukket din internetforbindelse, kan vi genåbne din forbindelse, når indbetalingen er registreret i vores systemer. Der kan gå op til fem hverdage, fra du har betalt din regning, til vi har registreret din betaling. 

Bemærk, at vi opkræver et gebyr for genåbningen. Du kan se prisen på gebyret her

Hvis der stadig er binding på dit internetabonnement, vil du blive faktureret for de resterende måneder i bindingsperioden.  

Tv  

Hvis du har fået slukket for dit tv-signal, kan vi genåbne dit signal, når din betaling er registreret i vores systemer. Der kan gå op til fem hverdage, fra du har betalt din regning, til vi har registreret din betaling.

Opsigelse af dit abonnement 

Der kan være flere grunde til, at du overvejer at opsige dit abonnement. Ring til os og lad os kigge på dine muligheder, så vi kan finde den bedste løsning til dig. Skulle du alligevel ønske at opsige dit abonnement, så hjælper vi dig naturligvis også med at få klaret den del. 

Læs mere om fortrydelse og opsigelse

Ønsker du at returnere dit udstyr fra Norlys? 


Herunder kan du læse mere om, hvordan du returnerer dit udstyr fra Norlys.
 

Internet

Routerne og wifi-enhederne tilhører Norlys, og de skal derfor returneres til Norlys ved ophør af abonnement. Du vil modtage særskilt information om, hvortil og hvordan du skal returnere det – nemt og helt gratis for dig.

BEMÆRK: Det er vigtigt, at du husker at sende dit udstyr til os, da du ellers vil blive opkrævet et gebyr for ’Erstatning for router’ på 599 kr. og/eller ’Erstatning for wifi-enheder’ på 500 kr. Du skal først sende dit udstyr retur til os, når du har nået din slutdato eller datoen for ændringen af dit abonnement. 

 

Tv

Hvis du har tv-kort og udstyr fra Norlys, skal du kontakte vores Kundeservice på 7033 2033, så vi kan sende dig en returseddel til dig. Vi betaler udgifterne forbundet med returnering af dit udstyr.  

Når du har modtaget din returseddel, skal du pakke udstyret og returnere det til: 

Norlys C/O Electra Sweden AB  
Trångsundsvägen 20  
393 56 Kalmar  
Sverige 

Du hæfter kun for evt. forringelse af tv-kortets og/eller udstyrets værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå art, egenskaber og den måde, disse fungerer på. Det vil sige, at Norlys kan modregne en evt. værdiforringelse i det beløb, der skal tilbagebetales til dig. 

  

Alt det med småt  

Vi har samlet alt det med småt. Her kan du finde abonnementsvilkår, GDPR-fuldmagt, prislister samt information om binding og fortrydelsesret.

Alt det med småt
Loading...