For meget lys og skærmtid med blåt skær om aftenen kan give udfordringer for børn og teenageres søvn og oplagthed.


Selv ganske lave belysningsstyrker (~ 8 Lux), som de fleste arbejdslamper overstiger, kan påvirke vores døgnrytme (Steven Lockley, Harvard). Studier blandt 600 unge har vist, at de med øget skærmtid har større risiko for at opleve søvnproblemer (Parent, J. et. al., 2016).   

"Men sent om aftenen, så nedtoner vi lyset, så vores hjerner kan omstille sig til, at de skal sove"

Hør, hvordan Ida og Mads justerer lyset til friske morgener og døsige aftener.

Skru ned for lys og tv-tid

Med SmartHome kan du nemt automatisere dit hjem, så det passer til jeres rutiner.

Indstil lyset i SmartHome-app'en, så der er et varmere lys om aftenen, der får jer ned i gear. 

Og brug app'en til at tidsindstille jeres stikkontakter. For eksempel til, at fjernsynet slukker kl. 20. 

Gør hverdagen nemmere med SmartHome

Vil du have spændende nyt?

Og gode sparetips? Få fordelagtige tilbud, og tips, der kan hjælpe dig med at spare på din energiregning. Samtidig kan du følge med i, hvad der sker i Norlys og deltage i vores konkurrencer om fede præmier.

Vi sender dig ca. et nyhedsbrev i måneden.

Tilmeld nyhedsbrev