El og gasKundeservice
70 15 16 70
Internet og tvKundeservice
70 33 20 33
Hovednummer
70 11 50 00
Annuller

Installation af din ladeboks

Når du køber en Norlys ladeboks, er vores standardinstallation inkluderet i prisen. Her på siden kan du læse mere om standardinstallationen, og hvordan du kan bestille en udvidet installation, hvis du har behov for det.

Før, under og efter installationen

Ladeboks med 6 meter langt kabel

Hvad består en standard installation af?

En standardinstallation af en Norlys ladeboks dækker behovet for 9 ud af 10. Installationen består af:

  • Rådgivning om den bedste placering af ladeboksen

  • Installation af kombirelæ 20A med fejlstrømsafbryder (automatisk afbryder)

  • Op til 10 meter kabelføring fra eltavlen til ladeboksen

  • Opsætning, tilslutning, konfigurering og test af ladeboksen

  • Vejledning i, hvordan ladeboksen og appen fungerer

  • Nedtagning af eventuel eksisterende ladeboks


Forud for din installation sender vi dig et spørgeskema, som du skal besvare. Informationerne er vigtige, for at vores installatør kan lave en effektiv installation, og du får en flot løsning.

Har du brug for en udvidet installation?

Det kan være, at der er specifikke behov på din installationsadresse, som kræver, at der skal udføres en udvidet installation af din ladeboks fra Norlys.

Når du har udfyldt dit spørgeskema, vil vores installatør efterfølgende kontakte dig. Sammen finder I ud af hvilke forhold på din adresse, der kan kræve ekstra ydelser og dermed en udvidet installation. Det kan eksempelvis være længere kabelføring eller gravearbejde. Alt dette aftaler du selv direkte med installatøren.

Ofte stillede spørgsmål

Hvad nu hvis jeg alligevel ikke kan på den aftalte dato?

Hvis du bliver forhindret i at være hjemme på den aftale dato, er det vigtigt, at du giver os besked minimum to dage før.

Skal jeg forberede noget, før min ladeboks bliver installeret?

Efter at du har sendt os svar og billeder, som vi videresender til vores installatør, så er der et par ting du kan forberede:

  • Hent Norlys Opladning i App Store store eller Google Play.
  • Få ryddet op omkring det område, hvor din eltavle befinder sig.
  • Din ladeboks fra Norlys sendes til din adresse 1-3 dage før installationsdatoen.
  • Du skal sørge for at være hjemme på installationsdatoen, så du kan give installatøren adgang.

Hvornår modtager jeg ladeboks og ladebrik?

1-3 dage før den aftalte installationsdato vil du modtage en pakke. Den leveres med PostNord.

Pakken indeholder:

  • 1 stk. Ladeboks
  • 1 stk. 6 meter fast ladekabel (type 2)
  • 1 stk. Kabelholder

Når installatøren kommer, har han følgende med til dig:

  • 1 stk. Norlys ladekort
  • 1 stk. Norlys ladebrik

Kan jeg flytte ladeboksen på samme adresse?

Hvis du skal bygge om eller du får en bil, hvor ladestikket sidder anderledes, så kan det være, at du ønsker at få flyttet din ladeboks. Det er muligt, men kræver et eller flere besøg af vores tekniker.

Ring på 8710 1540 eller skriv til os på opladning@norlys.dk for at få et tilbud på flytning af ladeboks.

Jeg skal flytte – kan jeg få ladeboksen med?

Hvis du flytter og ønsker at beholde din ladeboks og dit opladningsabonnement, skal du ringe til os på 8710 1540.