El og gasKundeservice
70 15 16 70
Internet og tvKundeservice
70 33 20 33
Hovednummer
70 11 50 00
Annuller

Vi har travlt på telefonerne

Vores kundeservice har ekstraordinært travlt, da mange af vores energikunder kontakter os med spørgsmål til priser, forbrug og markedsudvikling. Vores svartid er derfor længere end normalt. 


Husk, at du her på norlys.dk kan finde nyttige informationer samt sparetips til forbrug på el og gas. Tak for din tålmodighed!

Ofte stillede spørgsmål

Hvorfor modtager jeg acontoafregninger, når jeg har søgt om frakobling af min gasmåler?

Selvom du har anmodet Evida om et få frakoblet og nedtaget din gasmåler, kan der gå op til 20 hverdage, før de giver os besked. Det betyder, at vi i mellemtiden kan have dannet en acontoafregning ud fra dit forventede forbrug.

Vi anbefaler derfor, at du kontakter Evida og får rettet dit forventede forbrug til et minimum, så eventuelle kommende acontoafregninger beregnes ud fra så lavt et forbrug som muligt, indtil vi får besked om, at din gas er frakoblet.

Når Evida har nedtaget din gasmåler og frakoblet gassen, får vi besked og laver efterfølgende en slutopgørelse for dit faktiske forbrug.

Du kan læse mere om frakobling på Evidas hjemmeside.

Oplever du problemer med din gasinstallation eller gasfyr?

Gasinstallation: 

Oplever du problemer med din gasinstallation, så skal du kontakte døgnvagten hos dit distributionsselskab.

Evida
Telefon: 7789 9000
www.evida.dk

Gasfyr:

Har du brug for hjælp, kan du enten kontakte din servicepartener direkte eller Norlys’ kundeservice på 70151670. 

Hvorfor er gasprisen høj lige nu?

Gasprisen er en dynamisk størrelse, som kan være svær at forudsige. Den påvirkes nemlig af forskellige faktorer, som i perioder kan give store udsving.  

Det danske gasmarked oplever i øjeblikket meget høje gaspriser. Du kan læse mere her.  

Hvem er Evida

Evida er den landsdækkende gasdistributør, som du kan læse mere om her: www.evida.dk.

Til sammenligning er Norlys din gasleverandør. Norlys kan, som en af de eneste gasleverandører på markedet, tilbyde dig en samlet faktura for både dit gasforbrug og gasdistribution. 

Skal jeg oplyse en aflæsning i forbindelse med flytning eller opsigelse af min gasaftale?

I forbindelse med fraflytning eller opsigelse af en gasaftale skal vi have en aflæsning. Aflæsningen skal bruges til at danne en opgørelse. Derfor er det ikke muligt at opsige en gasaftale uden en aflæsning.

Når du ønsker at opsige din gasaftale, skal du kontakte Norlys på tlf. 70151670.

Hvornår skal jeg aflæse mit gasfyr?

Du skal aflæse dit gasfyr én gang om året. Denne aflæsning skal sendes til Evida, som videregiver den til Norlys, hvorefter vi danner din årsopgørelse. Tidspunktet for aflæsning er afhængigt af, hvor i landet du bor.

Evida Syd (tidligere NGF og DGD) har årsaflæsning den 01.04.
Evida Nord (tidligere HMN) har årsaflæsning den 01.05.

Evida sender et aflæsningsbrev, når det er tid til at aflæse gasfyret. Du skal melde din aflæsning til Evida på telefon 33412121 eller på deres hjemmeside www.evida.dk.

Norlys kan ikke tage imod aflæsninger.

Oplever du problemer med din gasinstallation?

Kontakt døgnvagten hos dit distributionsselskab

 

Evida

Tlf. 7789 9000
www.evida.dk

Vi sidder klar til at hjælpe dig

 

Ring eller skriv til os

Ring til 7015 1670

Start chat

Skriv til energi@norlys.dk 

Åbningstider

Mandag-onsdag kl. 08:00-16:00

Torsdag kl. 08:00-16:30

Fredag kl. 08:00-15:00