Gå til hovedindhold

Prøv dette for at undgå en reparation

Er der ikke nogle fysiske skader på din telefon (smadret skærm, smadret bagside, kamera el.l.), kan du med fordel forsøge nedenstående råd, inden du sender din telefon til reparation:

  • Sluk og tænd enheden.

  • Sørg for, at enheden er opdateret til det nyeste software, og at alle apps er opdateret til seneste version (op til 25% af alle fejl findes her).

  • Hvis du oplever problemer med opkald eller sms/mms beskeder, bør du forsøge at teste dit SIM-kort i en anden telefon. Det er nemlig ofte SIM-kortet og ikke telefonen, den er gal med.

  • Finder du ud af, at fejlen skyldes SIM-kortet, kan du få et nyt ved at ringe til kundeservice eller gå ned i en af vores butikker (husk billed-id, hvis du går ned i en butik).


Er fejlen der stadigvæk?

  • Lav en sikkerhedskopi af enheden.

  • Nulstil enheden (gendan til fabriksindstillinger).

  • Start enheden op, men brug ikke sikkerhedskopien i første omgang.

  • Brug enheden, og se om fejlen opstår igen.

  • Hvis fejlen er væk, kan du hente din sikkerhedskopi ned på enheden.

  • Opstår fejlen igen, er der noget i din sikkerhedskopi, som skaber problemet. Dette kan værkstedet desværre ikke løse. Derfor kan du ikke bruge din sikkerhedskopi.