El og gasKundeservice
70 15 16 70
Internet og tvKundeservice
70 33 20 33
Hovednummer
70 11 50 00
Annuller


Vilkår

Generelle vilkår

Klagemuligheder

Norlys' afgørelser vedrørende tele og bredbåndsforhold kan indbringes for Sekretariatet for Teleankenævnet, Axeltorv 6, 3.TH, 1609 København, på 33 18 69 00 eller via www.teleanke.dk.

Afgørelser vedrørende tv-forsyning indbringes for Center for Klageløsning og Forbrugerklagenævnet, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg, +45 72405600, nh@naevneneshus.dk

Hvis du er statsborger i en anden EU-medlemsstat end Danmark, kan du klage via EU-Kommissionens online klageportal: www.ec.europa.eu/consumers/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores mail: kundeservice@norlysmail.dk

Fuldmagt

Den 25. maj 2018 trådte en ny persondataforordning (GDPR) i EU i kraft, og kravene til, hvordan virksomheder opbevarer og behandler dine personoplysninger, blev skærpet.

Du har visse rettigheder i forhold til de personoplysninger, som vi har om dig, og vi har foranstaltninger og processer, der sikrer, at det gør det muligt for dig at gøre brug af dine rettigheder om angivet i vores persondatapolitik.

Hvis du ønsker at gøre brug af dine rettigheder, kan du altid kontakte vores Kundeservice på 7033 2033. Hvis du vælger at lade andre personer, f.eks. familiemedlemmer, gøre brug af dine rettigheder, skal du udfylde en fuldmagt, som skal underskrives af begge parter. 

Hent fuldmagt

Prislister

Generel

 

PRISLISTE - GENEREL  
Adm. betalingsgebyr pr. regning 9,75 kr.
Faktureringsgebyr pr. regning (bortfalder hvis abonnementet tilmeldes Betalingsservice) 35,00 kr.
Rykkergebyr 100,00 kr.
Inkassovarsel 100,00 kr.

 

Tv

 

PRISLISTE - TV  
Oprettelse Vælg 8 og Vælg Alt 0,00 kr.
Oprettelse/skift til Vælg Frit 199,00 kr.
Oprettelse Mini, Mix og TV 2-pakken 399,00 kr.
Oprettelse/skift til TV 2-kort 399,00 kr.
Installation Vælg 8 og Vælg Alt 0,00 kr.
Installation Vælg Frit 999,00 kr.
Installation Mini, Mix, TV 2-pakken og TV 2-kort 1.999,00 kr.
Sæt abonnement på pause 299,00 kr.
Gebyr for fremsendelse af nyt programkort, såfremt programkortet er bortkommet, beskadiget eller ophørt med at virke som følge af kundens forhold 250,00 kr.
Antennetjek 999,00 kr.

 

Internet via fibernet

 

PRISLISTE - INTERNET VIA FIBERNET  
Oprettelse (inkl. afsendelse af udstyr) (Normalpris 199 kr.) 0,00 kr.
Installation med tekniker (pris afhængig af adressen) 0,00 - 999,00 kr.
Nyt internetudstyr (inkl. afsendelse) 699,00 kr.
Erstatning for router 599,00 kr.
Erstatning for wifi-enheder 500,00 kr.
Flytning 0,00 kr.
Eftersendelse af tekniker 999,00 kr.
Forgæves teknikerbesøg 699,00 kr.
Internettekniker pr. halve time 400,00 kr.
Nyetablering via kampagne (kun udvalgte adresser) 0,00 kr.
Ekstra gravning pr. meter (kun udvalgte afdresser) 500,00 kr.
Indvendig splidseboks (kun udvalgte adresser) 1.700,00 kr.
Flytning af KAP-stik internt i boligen (kun udvalgte adresser) 2.500,00 kr.

 

Internet via kabelnet

 

PRISLISTE - INTERNET VIA KABELNET  
Oprettelse (inkl. afsendelse af udstyr) (Normalpris 199 kr.) 0,00 kr.
Installation med tekniker  0,00 kr.
Installation med tekniker & stikskifte 0,00 kr.
Eftersendelse af tekniker 999,00 kr.
Forgæves teknikerbesøg 699,00 kr.
Nyt internetudstyr (inkl. afsendelse) 699,00 kr.
Erstatning for router 599,00 kr.
Erstatning for wifi-enheder 500,00 kr.
Internettekniker pr. halve time 400,00 kr.
Materialer: Kabler 49,00 kr.
Materialer: Multistik 79,00 kr.
Flytning 0,00 kr.

 

Internet via telefonstik

 

PRISLISTE - INTERNET VIA TELEFONSTIK  
Oprettelse (inkl. afsendelse af udstyr) (Normalpris 199 kr.) 0,00 kr.
Installation med tekniker  0,00 kr.
Installation med tekniker  999,00 kr.
Eftersendelse af tekniker 999,00 kr.
Forgæves teknikerbesøg 699,00 kr.
Nyt internetudstyr (inkl. afsendelse) 699,00 kr.
Erstatning for router 599,00 kr.
Internettekniker pr. halve time 400,00 kr.
Materialer: Kabler 49,00 kr.
Materialer: Multistik 79,00 kr.
Flytning 0,00 kr.

 

Fortrydelsesret


Du har ret til at fortryde dit køb hos Norlys uden begrundelse inden for 14 dage. Fortrydelsesfristen for bestilling af tv udløber 14 dage efter den dag, hvor aftalen blev indgået. For udstyr er det dog 14 dage efter den dag, du eller den tredjemand, du har valgt, får udstyret i fysisk besiddelse (ikke fragtmanden). Du har mulighed for at fortryde din bestilling af internet 14 dage fra modtagelse af ’Tillæg til ordrebekræftelse’.

Hvordan gør jeg?

For at benytte din fortrydelsesret skal du give Norlys klar og tydelig besked herom. Dette kan du gøre ved brev, mail eller telefon til nedenstående, eller ved at udfylde denne formular. Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du meddeler det inden udløb af de 14 dage. 

Norlys Tv og Internet A/S
Postbox 118
1411 København K 
Telefon: 7033 2033 
E-mail: kundeservice@norlysmail.dk

Udfyld fortrydelsesformular

Har du bestilt dit internet fra Norlys hos en af vores forhandlere, så skal du annullere aftalen hos denne forhandler, såfremt du fortryder dit køb.

Hvad sker der, hvis jeg fortryder?

Hvis du anvender din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om, at du ønsker at fortryde aftalen. Der pålægges ingen former for gebyrer som følge af tilbagebetalingen.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget tv-kort og/eller udstyr, eller du har fremlagt dokumentation for returnering.

Returnering af udstyr

Returnering af tv-kort og udstyr

Du skal returnere tv-kort og/eller udstyr til:

Norlys C/O Electra Sweden AB 
Trångsundsvägen 20 
393 56 Kalmar 
Sverige

Vi betaler udgifterne i forbindelse med tilbagelevering af tv-kort og/eller udstyr, såfremt du ringer til os på 7033 2033 for at få tilsendt en returseddel.

Du hæfter kun for evt. forringelse af tv-kortets og/eller uddstyrets værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå art, egenskaber og den måde, disse fungerer på. Det vil sige, at Norlys kan modregne en evt. værdiforringelse i det beløb, der skal tilbagebetales til dig.

Returnering af router

  • Har du bestilt Internet via fibernet, vil få tilsendt en mail, hvori der står hvad du skal gøre med din router.

  • Har du bestilt Internet via kabelnet, vil du få tilsendt en returfragtseddel, så du kan sende udstyret retur til os igen uden beregning.

  • Har du bestilt Internet via telefonstik, så skal udstyret ikke sendes retur men blot afleveres på den nærmeste genbrugsstation.

 

Hvis du skal returnere din router, skal du betnytte vores returlabel, som vi sender til dig. Når du har modtaget den, skal du gøre følgende:

  • Når du når din slutdato, og signalet slukkes, pakker du routeren i den oprindelige kasse, hvis du stadig har denne. Eller skal du blot benytte en anden kasse, hvor routeren kan være i.
  • Derefter sætter du vores returlabel på kassen.
  • Til slut skal du aflevere kassen med routeren på et af PostNords afsendelsessteder.

BEMÆRK: Det er vigtigt at du husker at sende din router til os, da du ellers vil blive opkrævet et gebyr for ’Erstatning for router’ på 599 kr. Du skal først sende din router retur til os, når du har nået din slutdato.

Returnering af Internet Plus Wifi-enheder

Du bedes returnere dine Internet Plus Wifi-enheder til os. Vi sender dig en returlabel, som du kan benytte. Når du har modtaget din returlabel, skal du gøre følgende:

  • Når du når datoen for ændringen af dit abonnement, pakker du wifi-enhederne i de oprindelige kasser, hvis du stadig har disse. Ellers kan du blot benytte en anden kasse, hvor wifi-enhederne kan være i.
  • Derefter sætter du vores returlabel på kassen.
  • Til slut skal du aflevere kassen med routeren hos en Post Nord-pakkeshop i nærheden af dig. Du kan finde nærmeste post Nord-pakkeshop her: https://www.postnord.dk/quick-finder/location-finder 

Bemærk, det er vigtigt, at du husker at sende dine wifi-enheder retur til os, da der ellers vil blive opkrævet et gebyr for ’Erstatning for wifi-enheder’ på 500 kr. Du skal først sende din router retur til os, når du har nået din slutdato.

Vi sidder klar til at hjælpe dig


Du er altid velkommen til at kontakte os med spørgsmål. Såfremt din henvendelse omhandler tekniske udfordringer med internet, tv eller streaming, anbefaler vi, at du kontakter os telefonisk, når du er ved dit udstyr. Du er også velkommen til at til at benytte chatten, som du finder via det grønne ikon i nederste højre hjørne.

Kundeservice & teknisk support

Ring til os:

Tlf: 7033 2033

Åbningstider

Mandag-torsdag kl. 9-17
Fredag kl. 9-16
Lørdag kl. 10-16 (kun teknisk support)