Der kan være flere årsager til, at du kan få brug for et teknikerbesøg, f.eks. hvis du har manglende eller ustabil internetforbindelse. Inden vi booker et teknikerbesøg til dig, vil vores supportere altid forsøge at hjælpe dig først. Ofte kan dine problemer nemlig løses ved at genstarte din router eller foretage små justeringer i opsætningen af routeren.
Konkluderer vores supportere, at de ikke kan løse problemet, så bestiller vi en Fejlretningstekniker til dig.
Hvornår kommer teknikeren?
Teknikeren vil ringe til dig på installationsdagen inden for det aftalte tidsrum, og 30 minutter før han går i gang med opgaven. BEMÆRK: Teknikeren skal blot nå at ankomme inden for det aftalte tidsrum. Det kan ikke garanteres, at teknikeren også er færdig med opgaven inden for det aftalte tidsrum.
Skal jeg være hjemme på adressen?
Det er nødvendigt, at du er hjemme på adressen på det aftalte tidspunkt, eller at du kan komme hjem inden for 30 minutter, når teknikeren ringer, da han ellers ikke kan gennemføre installationen af din internetforbindelse fra Norlys.
Nogle gange har teknikeren behov for at skulle træffe et valg i fællesskab med dig omkring den løsning, der skal laves. Det kan f.eks. være en beslutning om at bore et nyt hul i en væg. Derfor skal der altid være én person i huset, der er i stand til at træffe denne beslutning med teknikeren.
VIGTIGT! Er du ikke hjemme, når teknikeren kommer
Er du ikke hjemme på adressen, når teknikeren ankommer og dermed må gå forgæves, vil du blive opkrævet et gebyr for ’Forgæves Teknikerbesøg’. Du finder prisen på gebyret via prislisten her.
Skal jeg gøre noget klart på forhånd?
Du skal altid sikre, at teknikeren har adgang til anlæg og installationer på din adresse. Det betyder at du skal flytte ting, der kan stå og spærre for installationerne, inden teknikeren ankommer.
Er fejlen forsvundet inden teknikerbesøget?
Hvis du har fejlmeldt din internetforbindelse, er det vigtigt, at du kontakter os, hvis fejlen skulle forsvinde igen, inden teknikeren har været ude på adressen. På den måde er der en anden kunde, der kan få glæde af teknikeren i stedet for.
Har du brug for at ændre tidspunktet for teknikerbesøget?
Får du behov for at ændre tidspunktet for teknikerbesøget, er det vigtigt, at du hurtigst muligt kontakter vores Kundeservice, så vi kan finde en anden tid til dig. Du skal senest kontakte os 48 timer før det aftalte teknikerbesøg, hvis du ønsker at ændre tidspunktet. På den måde undgår du at blive opkrævet et gebyr for Forgæves Teknikerbesøg, og teknikeren kan nå at blive ombooket til en anden kunde, som også står og har brug for hjælp fra en tekniker. Du finder gebyrprisen for ’Forgæves teknikerbesøg’ på vores prisliste her.
Hvem betaler for teknikerbesøget?
Se nedenstående eksempler:
- Ustabilt signal
Hvis signalet fra os er ustabilt, og dette er årsagen til, at du oplever en ustabil internetforbindelse, så er det naturligvis Norlys, der betaler regningen til teknikerbesøget.
- Fejl på dit Norlys-udstyr
Hvis fejlen ligger i dit Norlys-udstyr, så er det Norlys' ansvar at udbedre fejlen hurtigst muligt, og du vil ikke skulle betale for nyt udstyr.
- Defekt stik i dit hjem
Har du kun ét internetstik (hovedstik) i dit hjem, og dette stik er defekt, så udbedrer vores samarbejdspartner fejlen, uden at du skal betale for det, såfremt at du ikke selv er skyld i at fejlen er opstået.
- Fejl på stikledningen
Signalet fra Norlys kommer ind i din bolig via en stikledning (en ledning der kommer udefra og ind i din bolig). Norlys' samarbejdspartner har ansvaret for signalet og installationen ind til stikket i din bolig. Derfor sørger vi for at få udbedret fejlen, uden at du skal betale noget, såfremt du ikke selv er ansvarlig for at fejlen er opstået.