Ofte stillede spørgsmål

Hvorfor er elprisen høj lige nu?

Elprisen er en dynamisk størrelse, som kan være svær at forudsige. Den påvirkes nemlig af forskellige faktorer, som i perioder kan give store udsving.  

Hele det danske elmarked oplever i øjeblikket exceptionelt høje priser. Du kan læse mere her.

Hvordan får jeg udbetalt mit tilgodehavende?

Hvis du har penge til gode hos Norlys, vil de blive udbetalt via din PBS-aftale. Hvis denne ikke er aktiv, skal du kontakte vores kundeservice på telefon 70151670, hvis du ønsker pengene udbetalt. Alternativt kan du tilmelde NemKonto via Mit Norlys.

Dit tilgodehavende vil blive udbetalt, når din slutopgørelse har forfald.

Hvor finder jeg min elregning?

Dine regninger fra Norlys finder du på vores selvbetjening Mit Norlys. Du logger ind med samme e-mail og adgangskode, som du brugte på Mit Eniig eller Min Side hos SE. Ellers kan du oprette en ny bruger med dit kundenummer og pinkode, som du får på din første regning. 

Her logger du på Mit Norlys

Dine regninger fra Syd Energi finder du på SE’s selvbetjening Min Side. Her kan du se dine gamle regninger og dit forbrug fra før den 1. april. Har du ikke brugt SE’s selvbetjening før, skal du bruge dit nye kundenummer og pinkode, som du får på din første regning fra Norlys.

Her logger du på SE Min Side 

Hvad er forskellen på netselskab og elleverandør?

Du har en elaftale med Norlys, det betyder, at Norlys afregner dit forbrug samt afgifter, mens dit netselskab distribuerer strømmen og sørger for forsyningsnettet, der hvor du bor. Der er ca. 60 forskellige netselskaber i Danmark. Du kan se, hvem dit netselskab er på www.danskenergi.dk.

Vi sidder klar til at hjælpe dig

 

Ring eller skriv til os

Ring til 7015 1670

Start chat

Skriv til energi@norlys.dk 

Åbningstider

Mandag-onsdag kl. 08:00-16:00

Torsdag kl. 08:00-16:30

Fredag kl. 08:00-15:00