Gå til hovedindhold

Norlys er Danmarks største integrerede energi- og telekoncern. Vi er ejet af flere end 800.000 andelshavere og leverer energi, ladestandere, internet, tv og mobiltjenester til danskerne.

Vi ejer landets største fibernet og halvdelen af landets største mobilnet. Derudover ejer vi aktiemajoriteten i Norlys Energy Trading og den grønne og cirkulære industripark Greenlab, samt halvdelen af Eurowind Energy, der er en førende udvikler og solcelle- og vindmølleparker. 

Vores 4.500 medarbejdere i Silkeborg, Aarhus, Aalborg, Esbjerg og København kæmper for et bæredygtigt og digitalt Danmark.

Norlys i tal

  • 3,5 mio kundeforhold
  • 805.000 andelshavere
  • 4 mia. kr. i årlige investeringer i løsninger, der forener Danmark med energi, tv, ladeløsninger, mobil og internet 
  • 4.500 medarbejdere
  • 661 repræsentantskabsmedlemmer
  • 98 % dækning med højhastighedsinternet i forsyningsområde
  • 55.170 km elnet
  • 4.300 mobilmaster
  • 99,997 % leveringssikkerhed i elnettet
  • 1.200 MW portefølje af producerende vindmølle- og solcelleparker
    Via delejerskab i Eurowind Energy

Vores mobilnetværk

Hurtige og stabile netværksforbindelser er helt afgørende for digitaliseringen af Danmark.

Vi optimerer og udbygger løbende vores mobilnetværk, som er Danmarks største med mere end 4.300 antennepositioner og over 3 mio. brugere.

Læs mere

Øvrige rapporteringer 2024

Norlys’ årsrapport for 2024 blev offentliggjort den 25. april 2025. Se den her: Årsrapport 2024

Norlys’ rapportering på anbefalinger for
god selskabsledelse i 2024

Norlys’ vederlagsrapport 2024

Vederlagspolitik for Norlys a.m.b.a.


Se tidligere årsrapporter her.

Vækstpulje og sponsorater

I Norlys vil vi gerne give tilbage til det samfund, vi er en del af. Derfor har vi etableret Norlys Vækstpulje, som hvert år støtter gode initiativer med 50 millioner kroner. 

I Norlys driver vi sponsorater med det formål at styrke vores image, bidrage til vores omdømme og drive kommerciel slagkraft. Nedenfor kan du læse mere om vores sponsorpolitik, som beskriver vores tilgang til kommercielle sponsorater. Vi vurderer sponsorater med det formål at sikre, om der er et værdimæssigt match mellem rettighedshaver og Norlys, og om sponsoratet kan bidrage til at øge det nationale kendskab til og præferencen for Norlys-brandet. Vi vurderer også, om der er sammenfald mellem målgrupper, så sponsoratet kan aktiveres med relevans og kommerciel slagkraft. Som et levende andelsselskab vægter vi fællesskaber over individualitet.

Rammeaftalen

Formålet med aftalen er at skabe rammer for mobil betalingsformidling, der fremmer markedsvækst, innovation og forbrugerbeskyttelse samt sikrer gennemsigtighed og korrekt kommunikation. Aftalen består af et generelt og et operativt afsnit.

Aftalen er indgået af teleselskaberne Norlys, TDC, Telenor og 3.

Rammeaftalen samler en række krav fra relevant lovgivning, for god skik vedrørende udbud af varer og tjenester, hvor slutbrugeren betaler via sin mobilkonto eller via sin konto hos Paii med et tilknyttet betalingskort.

Du kan læse det fulde indhold af rammeaftalen på www.rammeaftalen.dk.