Ofte stillede spørgsmål

Oplever du problemer med din gasinstallation eller gasfyr?

Gasinstallation: 

Oplever du problemer med din gasinstallation, så skal du kontakte døgnvagten hos dit distributionsselskab.

Evida
Telefon: 7789 9000
www.evida.dk

Gasfyr:

Har du brug for hjælp, kan du enten kontakte din servicepartener direkte eller Norlys’ kundeservice på 70151670. 

Hvem er Evida

Evida er den landsdækkende gasdistributør, som du kan læse mere om her: www.evida.dk.

Til sammenligning er Norlys din gasleverandør. Norlys kan, som en af de eneste gasleverandører på markedet, tilbyde dig en samlet faktura for både dit gasforbrug og gasdistribution. 

Skal jeg oplyse en aflæsning i forbindelse med flytning eller opsigelse af min gasaftale?

I forbindelse med fraflytning eller opsigelse af en gasaftale skal vi have en aflæsning. Aflæsningen skal bruges til at danne en opgørelse. Derfor er det ikke muligt at opsige en gasaftale uden en aflæsning.

Når du ønsker at opsige din gasaftale, skal du kontakte Norlys på tlf. 70151670.

Hvornår skal jeg aflæse mit gasfyr?

Du skal aflæse dit gasfyr én gang om året. Denne aflæsning skal sendes til Evida, som videregiver den til Norlys, hvorefter vi danner din årsopgørelse. Tidspunktet for aflæsning er afhængigt af, hvor i landet du bor.

Evida Syd (tidligere NGF og DGD) har årsaflæsning den 01.04.
Evida Nord (tidligere HMN) har årsaflæsning den 01.05.

Evida sender et aflæsningsbrev, når det er tid til at aflæse gasfyret. Du skal melde din aflæsning til Evida på telefon 33412121 eller på deres hjemmeside www.evida.dk.

Norlys kan ikke tage imod aflæsninger.

Oplever du problemer med din gasinstallation?

Kontakt døgnvagten hos dit distributionsselskab

 

Evida

Tlf. 7789 9000
www.evida.dk

Vi sidder klar til at hjælpe dig

 

Ring eller skriv til os

Ring til 7015 1670

Start chat

Skriv til energi@norlys.dk 

Åbningstider

Mandag-onsdag kl. 08:00-16:00

Torsdag kl. 08:00-16:30

Fredag kl. 08:00-15:00