Gå til hovedindhold

Nummerflytning

Hvis du flytter til Norlys fra et andet teleselskab, kan du tage dit mobilnummer med.


Der er to måder at flytte dit nummer på:

1. Ønskeflytning

Du kan frit vælge, hvornår du vil flytte dit nummer. Når Norlys beder om at få dit nummer flyttet, vil det ske på den dato, du ønsker at flytte dit nummer, dog tidligst til den førstkommende arbejdsdag. Vælger du at flytte dit nummer på en ønsket dato, så skal du ikke vente på, at din eventuelle binding eller opsigelsesperiode udløber. Dit gamle teleselskab har mulighed for at sende dig en slutfaktura, da du er forpligtet til at overholde bestemmelserne om bindings- og opsigelsesperiode i den kontrakt, som du har indgået med dem. Vær opmærksom på, at du kan blive dobbeltfaktureret, dvs. betale til dit gamle teleselskab indtil din binding eller opsigelsesperiode udløber, og betale til dit nye teleselskab for dit nye abonnement fra den dag, du har flyttet dit nummer.

Vi opsiger automatisk abonnementet hos dit nuværende selskab, og vi starter først faktureringen for dit nye Norlys abonnement den dag, dit nummer er aktivt hos os.

 

2. Flytning efter binding/opsigelsesperiode

Du kan flytte dit nummer, når din binding eller opsigelsesperiode er udløbet. Dette kaldes en nummerflytning efter endt bindings- og opsigelsesperiode - eller en udløbsflytning. Vælger du dette, vil dit nummer blive flyttet til dit nye teleselskab den første arbejdsdag efter din bindings- eller opsigelsesperiode er udløbet, og du vil derfor ikke blive opkrævet for indfrielse af bindings- eller opsigelsesperiode.

 

Generel information

Du kan ikke flytte dit nummer på lørdage og søndage, helligdage, d. 1.5, 5.6, 24.12 og 31.12. Vær opmærksom på at Norlys skal have igangsat nummerflytning hos dit gamle teleselskab senest kl. 16:00 arbejdsdagen før du ønsker nummeret flyttet.

 

Sådan gør du

Nummerflytning via webshop

  1. Gå ind på vores webshop.

  2. Vælg dit nye abonnement og/eller din nye mobil. Udfyld skemaet om nummerflytning.

  3. Norlys tager kontakt til dit nuværende teleselskab og anmoder om at flytte dit nummer.

  4. Du modtager et nyt SIM-kort med posten.

  5. Du får dato og klokkeslæt for, hvornår du skal indsætte dit nye Norlys SIM-kort.

  6. Du modtager en SMS 24 timer inden, du skal skifte dit SIM-kort.

  7. Du kan nu få fuld glæde af dit Norlys-abonnement.

 

Nummerflytning via en af vores butikker

  1. Besøg en Norlys-butik.

  2. Vælg dit nye abonnement og/eller din nye mobil.

  3. Du får et nyt SIM-kort med det samme.

  4. Norlys tager kontakt til dit nuværende teleselskab og anmoder om at flytte dit nummer.

  5. Du får dato og klokkeslæt for, hvornår du skal indsætte dit nye Norlys SIM-kort.

  6. Du modtager en SMS 24 timer inden, du skal skifte dit SIM-kort.

  7. Du kan nu få fuld glæde af dit Norlys-abonnement.

     

Gode råd til nummerflytning

  • Planlæg din nummerflytning i forvejen

  • Tjek nummerporteringens status

  • Vælg eSIM i købsflowet, hvis din enhed understøtter det. Se her om din enhed understøtter eSIM.