Tilmeld automatisk kortbetaling


Med automatisk kortbetaling slipper du for at bekymre dig om at betale dine regninger til tiden. Denne vejledning vil guide dig igennem, hvordan du nemt kan tilmelde dig automatisk kortbetaling via Mit Norlys.

Sådan tilmelder du automatisk kortbetaling

  1. Log ind på Mit Norlys

    • Gå til Mit Norlys. Brug dit MitID eller din e-mail sammen med din adgangskode for at logge ind. Hvis du ikke har oprettet en konto endnu, skal du følge vejledningen for at oprette et login først.

  2. Gå til regningssiden

    • Når du er logget ind, skal du navigere til 'Regninger'. Dette kan normalt findes i menuen på forsiden af Mit Norlys. På regningssiden kan du se alle dine aktuelle og tidligere regninger.

    • Hvis du har flere adresser hos Norlys, så skal du under 'Vælg adresse' vælge den adresse, du ønsker at tilmelde automatisk kortbetaling for. Hvis du har flere adresser, vil de alle være tilgængelige her.

  3. Skift betalingsform

    • Klik på 'Skift betaling'. Du vil nu se mulighederne for forskellige betalingsmetoder. Klik på 'Vælg' ud for 'Kortbetaling (automatisk)'.

  4. Bekræft betalingsoplysninger

    • Du vil blive gjort opmærksom på, at pengene først trækkes, når regningen skal betales. Klik på 'Næste' for at fortsætte.

  5. Indtast kortoplysninger

    • Udfyld dine kortoplysninger. Sørg for at indtaste kortnummer, udløbsdato og sikkerhedskode korrekt. Husk også at sætte flueben i boksen for at acceptere vilkår og betingelser. Klik derefter på 'Abonner' for at gå videre.

  6. Godkend med MitID

    • For at bekræfte tilmeldingen skal du godkende med MitID. Bemærk, at du muligvis vil se en testbetaling på 1 kr., men der vil ikke blive trukket noget beløb fra din konto. Åbn MitID-appen på din mobil for at godkende betalingen.

  7. Bekræftelse af tilmelding

    • Når du har godkendt betalingen, vil du modtage en bekræftelse på, at du nu er tilmeldt automatisk kortbetaling. Vær opmærksom på, at tilmeldingen først træder i kraft fra din næste regning. Hvis der allerede er dannet en regning, skal denne betales manuelt.


Problemer med at tilmelde automatisk kortbetaling?

Hvis du oplever problemer undervejs, kan det være på grund af:

  • Manglende CPR-oplysninger: Sørg for, at dine oplysninger er korrekt registreret hos Norlys.

  • Fejl ved kortoplysninger: Kontroller, at alle kortoplysninger er indtastet korrekt.

  • Tekniske problemer: Prøv at opdatere siden eller kontakte os.