Har du spørgsmål til dit forbrug?


Er du i tvivl, om dit elforbrug er korrekt, kan du her finde svar på spørgsmål og løsningsforslag til dit forbrug. Du kan også bestille en målerafprøvning, hvor du får en tekniker til at tjekke, om din elmåler kører, som den skal.

Mit Norlys giver dig et simpelt overblik over dit elforbrug

Har du brug for at få et overblik over dine elregninger, eller vil du gerne følge dit elforbrug? På Mit Norlys har du altid et tydeligt overblik over dine oplysninger, elregninger og dit elforbrug.

Du kan blandt andet se dit elforbrug helt ned til hver enkelt time og sammenligne det med tidligere perioder.

Log ind på Mit Norlys

Målerafprøvning

Fejl på elmålere er sjældne, og målerafprøvninger kan være dyre, derfor anbefaler vi, at du gør følgende, inden du bestiller en målerafprøvning:

  • Kontroller dine elektriske apparater med et Sparometer.
  • Følg vores sparetips.
  • Overvej at bestille et elektrikerbesøg for at gennemgå dine apparater.

Hvis du stadig mistænker, at din elmåler måler dit forbrug forkert, kan du bestille en målerafprøvning, som udføres af dit elnetselskab. De vil kontakte dig for yderligere aftaler. Normalt indebærer en målerafprøvning, at din elmåler fjernes og sendes til test på et autoriseret værksted.

Inden du kan bestille målerafprøvningen, skal du:

  • Betale udestående regninger, som du ikke er enig i.
  • Betale et acontogebyr på 2.500 kr. for målerafprøvningen.
  • Efter indbetaling vil dit netselskab kontakte dig inden for en uge.

Efter gennemført målerafprøvning vil elnetselskabet dele resultatet med dig og os. Hvis der ikke er fejl på din elmåler, vil du ikke få gebyret for målerafprøvningen tilbagebetalt. Hvis der er fejl på din elmåler, eller målerafprøvningen er billigere end forventet, krediteres du det aktuelle beløb på din næstkommende regning.

Du kan bestille din målerafprøvning ved at udfylde denne formular.

 

Du kan læse, hvordan vi behandler dine data i vores Persondatapolitik.