Del din kvartalsregning op

Har du modtaget en kvartalsregning eller slutopgørelse fra os, og har du et ønske om at fordele dine omkostninger, bedes du svare på nedenstående spørgsmål:

 

Har du modtaget en kvartalsregning eller slutopgørelse?



Hvilket produkt har du?



Som elkunde har du to muligheder for at dele din betaling op:

1. Du kan blive månedsafregnet for dit faktiske forbrug

Ved at blive månedsafregnet for dit faktiske forbrug vil det både gælde for din nuværende og fremtidige regninger. Vælger du at blive månedsafregnet, annullerer vi din nuværende kvartalsregning med aconto-opkrævning, hvorefter du modtager en ny månedsregning for dit faktiske forbrug. Derefter vil du fremadrettet modtage en regning pr. måned, hvor du afregnes for dit faktiske forbrug. Vi anbefaler, at du tilmelder dig Betalingsservice, som du kan tilmelde dig på Mit Norlys. Gebyret ved Betalingsservice er 6,75 kr. pr. regning. Får du ikke tilmeldt dig Betalingsservice, vil der ved betaling via indbetalingskort været et gebyr på 49 kr. pr. regning.

2. Du kan opdele din kvartalsregning i op til tre rater (oprettelsesgebyr på 100 kr.)

Ved opdeling af din kvartalsregning opretter vi en betalingsaftale, hvor der i afbetalingsperioden vil løbe renter på beløbet. Renten lyder på 7,55 procent – den såkaldte morarente – som dækker over Nationalbankens udlånsrente plus et lovbestemt tillæg. Det betyder, at din samlede regning bliver en smule dyrere. Aftalen vil tydeligt angive, at du betaler renter for den periode, aftalen løber. Disse renter er fradragsberettigede og kan indberettes til SKAT i forbindelse med din årsopgørelse. Det er dit ansvar at indberette renteudgiften til SKAT. Efter betalingsaftalens ophør, vil du fortsat modtage kvartalsregninger.

Hvilken afregning ønsker du?



Obs: Vær opmærksom på, at det er en forespørgsel, og at vi i særlige tilfælde ikke kan imødekomme det ønskede antal rater fx hvis forfaldsdatoen på regningen er overskredet. I stedet vil vi sende dig en betalingsaftale med det antal rater, som vi kan imødekomme.

Er beløbet på din slutopgørelse højere end 1.000 kr.?



Du har ikke mulighed for at lave en betalingsaftale, når din slutopgørelse er mindre end 1.000 kr.

Du bedes udfylde nedenstående oplysninger, hvorefter du inden for 24 timer vil blive kontaktet af vores samarbejdspartner Collectia, på den oplyste e-mail i formularen, og få svar din forespørgsel.

Dine oplysninger

Hvad sker der nu?

Du vil blive kontaktet af Collectia, da du har valgt at opdele din slutopgørelse. Collectia er vores samarbejdspartner og står for vores opdeling af betaling på slutopgørelser. Vær opmærksom på, at det koster et gebyr plus renter at opdele regningen, som Collectia vil opkræve i forbindelse med opdelingen. Det betyder, at din samlede regning bliver en smule dyrere.

Vi behandler alle forespørgsler hurtigst muligt. Der kan forekomme særlige tilfælde, hvor vi ikke kan imødekomme ønsket om en betalingsaftale. Hvis det sker, vil du naturligvis blive kontaktet for en uddybende forklaring.

Hvad sker der nu?

Du har valgt at forespørge på en betalingsaftale. Vi behandler alle forespørgsler hurtigst muligt. Der kan forekomme særlige tilfælde, hvor vi ikke kan imødekomme ønsket om antal rater. Hvis det sker, vil du modtage en mail med en uddybende forklaring.

Hvis du er tilmeldt automatisk betaling via Betalingsservice, så skal du være opmærksom på følgende:


  1. Raterne betales ikke automatisk via Betalingsservice. Disse skal du selv betale via Netbanken.

  2. Du skal selv sørge for at afvise den automatiske betaling af den oprindelige kvartalsregning. Dette kan du også gøre via din Netbank.

  3. Sørg for, at du ikke afmelder hele din Betalingsservice-aftale med Norlys, men blot den enkelte betaling af kvartalsregningen. Ellers vil dine fremtidige kvartalsregninger ikke blive betalt automatisk.

Hvad sker der nu?

Du har valgt at blive månedsafregnet. Vi sørger for, at din nuværende kvartalsregning med aconto-opkrævning annulleres, hvorefter du modtager en ny månedsregning for dit faktiske forbrug. Derefter vil du fremadrettet modtage en regning pr. måned, hvor du afregnes for dit faktiske forbrug.

Vi behandler alle forespørgsler hurtigst muligt. Du modtager en e-mail, når vi har ændret din betaling til at være månedsafregnet.

Vil du vide, hvordan vi behandler vores data? Læs vores persondatapolitik