Hjælp til naturgas

Her finder du svar på alt om jeres naturgasaftale hos Norlys.

Nu skal du aflæse din gasmåler hvert kvartal

Hidtil har du kun skulle aflæse og indberette dit gasforbrug én gang om året. Nu skal du aflæse din gasmåler fire gange årligt, så vi kan afregne dit gasforbrug mere præcist*. 

Sådan ser processen ud fra din aflæsning til vores afregning:

  • I starten af januar, april, juli og oktober skal du aflæse din gasmåler og indberette forbruget til Evida. Du får besked af Evida, når det skal ske.

  • Den 10. hverdag i det nye kvartal sender Evida dine forbrugstal til Norlys.

  • Den 11. hverdag i det nye kvartal kontrollerer Norlys dine data og danner en regning.

  • Så snart din regning er klar, kan du se den på Mit Norlys.

  • Den 12. hverdag i det nye kvartal vil du modtage din regning pr. e-mail, hvis du er tilmeldt dette.

Hvis du er tilmeldt Betalingsservice bliver din regning sendt til betaling senest den 6. sidste hverdag. Ønsker du at tilmelde dig Betalingsservice, kan du gøre det nemt og hurtigt via Mit Norlys.

*Dette gælder dog ikke kunder med en timeaflæst måler.

Skal din virksomhed flytte?

De fleste flytninger kan klares nemt og hurtigt online. Er du ejendomsmægler, udlejer eller fra en boligforening og har du fuldmagt til at flytte for andre, kan du også meld flytning her.

Meld flytning

Ofte stillede spørgsmål

Hvorfor modtager jeg acontoafregninger, når jeg har anmodet om frakobling af vores gasmåler?

Selvom din virksomhed har anmodet Evida om at få frakoblet og nedtaget jeres gasmåler, kan der gå op til 20 hverdage, før de giver os besked. Når vi får besked fra Evida, laver vi en slutopgørelse for jeres faktiske forbrug.

I perioden fra jeres gasmåler er frakoblet og nedsat i forbrug, til måleren er fysisk nedtaget, vil I stadigvæk modtage acontoafregninger fra os.

Vi vil derfor anbefale, at I kontakter Evida og beder dem om at sætte jeres forbrug ned til et minimum.

Det er jeres eget ansvar at få acontoforbruget nedsat ved Evida, som træffes på tlf. 77899 000.

Du kan læse mere om frakobling på Evidas hjemmeside.

Hvorfor kan jeg ikke se min regning i Betalingsservice?

Hvis du ikke kan se din regning i din Betalingsservice-oversigt fra din bank, er din regning ikke tilmeldt Betalingsservice. På Mit Norlys under regningssiden kan du ud fra den enkelte regning se, hvordan den skal betales. Står den ikke til at blive betalt via Betalingsservice, er det vigtigt, at du selv får betalt regningen via din netbank.

Hvis der er sket en fejl i din tilmelding, hører du fra os. På regningssiden på Mit Norlys kan du tjekke, hvilken betalingsform du er tilmeldt og evt. tilmelde dig Betalingsservice. Vær opmærksom på, at der kan gå op til to hverdage, før du på Mit Norlys kan se, at du er tilmeldt Betalingsservice.

Kan jeg få delt min gasregning i flere rater?

Med en betalingsaftale kan du få delt din gasregning i op til tre rater, hvis du er kvartalsafregnet. OBS: Er du månedsafregnet? Så kan du desværre ikke få en betalingsaftale. På din regning kan du se, om du er månedsafregnet eller kvartalsafregnet. Læs mere om betalingsaftale her

Send en besked

Vi svarer hurtigst muligt og inden for 3 arbejdsdage

 

Vi svarer på din besked inden for tre dage. Du kan læse, hvordan vi behandler data i vores persondatapolitik.