Øv, er mobilen i stykker?
Hvis din telefon ikke har synlige skader som smadret skærm eller kamera, kan du prøve disse råd, inden du sender den til reparation:
-
Sluk og tænd telefonen.
-
Sørg for, at telefonen og alle apps er opdateret (mange fejl skyldes dette).
-
Test dit SIM-kort i en anden telefon, hvis du har opkalds- eller sms/mms-problemer. Ofte er det SIM-kortet, der er problemet.
-
Hvis det er SIM-kortets fejl, kan du få et nyt ved at ringe til kundeservice eller besøge en af vores butikker (husk billed-id).
Er fejlen der stadig?
-
Lav en sikkerhedskopi af din telefon.
-
Nulstil telefonen (fabriksindstillinger).
-
Start telefonen uden at bruge sikkerhedskopien.
-
Se om fejlen opstår igen.
-
Hvis fejlen er væk, kan du hente din sikkerhedskopi.
-
Hvis fejlen kommer tilbage, er der noget i sikkerhedskopien, der laver problemer. Dette kan ikke løses på værkstedet, så brug ikke sikkerhedskopien.