Gå til hovedindhold

Hjælp til fejlsøgning

Fejlfinding - tjek at lamperne på din Norlys Gateway lyser, som de skal

På din Norlys Gateway viser lamperne status for gateway og forbindelse. Tænd ved at tænde øverst på On/Off-knappen på bagsiden af din gateway.

Guide til fejlsøgning

Lampe

Farve

Lys

Forklaring – Ses på din Gateway

Power

Grøn

Fast

Der er strøm på, og Gateway virker.

 

Rød

Fast

Gateway er ikke klar eller fungerer ikke, som den skal. Prøv at slukke og tænde din Gateway. Efterse at alle stik sidder på plads.

 

Orange

Blinker

Gateway er ved at blive opdateret fra Norlys. Vent og afbryd ikke forbindelsen eller strømmen imens.

 

Slukket

 

Gateway er slukket eller uden strøm. Skulle Gateway være tændt, skal du efterse, at der er strøm i stikket, og at strømforsyningen virker.

Ethernet

Grøn

Blinker

Der sendes eller modtages data i lokalt netværk via netkabel.

 

 

Fast

Der er lokal netværksforbindelse via netkabel, men ingen aktivitet.

 

 

Slukket

Der er ingen netkabler tilkoblet. Se eventuelt, at netstikkene er sat rigtigt i din Gateway, eller skift til et andet stik, hvis der skulle være forbindelse.

Wireless

Grøn

Blinker

Trådløs aktivitet med WPA(2)-sikkerhed.

 

 

Fast

Ingen trådløs aktivitet, WPA(2)-sikkerhed slået til.

 

Orange

Blinker

Trådløs aktivitet med WEP-sikkerhed.

 

 

Fast

Ingen trådløs aktivitet med WEP-sikkerhed.

 

Rød

Blinker

Trådløs aktivitet uden sikkerhed - i denne situation har alle ubegrænset agang til dit netværk på dit eget ansvar.

 

 

Fast

Ingen trådløs aktivitet, igen trådløs sikkerhed slået til - i denne situation har alle ubegrænset adgang til dit netværk på dit eget ansvar.

 

Rød/grøn

Blinker

En trådløs forbindelse er under registrering og opsætning i Gateway.

 

Slukket

 

Trådløs LAN er slukket.

 Broadband

 Grøn

Blinker 

ADSL-forbindelsen er synkroniseret og klar til brug.

 

 

 Fast

Internetforbindelsen er til stede uden aktivitet.

 

 Rød

Fast 

Fejl i opsætninging af internetforbindelsen i Gateway. Prøv at slukke og tænd igen. Fortsætter fejlen kan du kontakte Norlys kundeservise.

 

Slukket

 

Ingen internet-forbindelse. Prøv at slukke og tænd igen. Fortsætter fejlen, kan du kontakte kundeservice.

Phone

Grøn

Fast

Telefoni forbindelsen er i orden, hvis du har Norlys Telefoni.

 

 

Blinker

Telefoniaktivitet.

 

Slukket

 

Norlys Telefoni er ikke tilgængelig. Forsøg at slukke og tænd igen, hvis du har købt Norlys Telefoni, og du har fået besked om, at det er i orden. Kontakt kundeservice hvis fejlen fortsætter.

Ethernet 1-4

 

 

Lamperne ses på bagsiden af Gateway, ved siden af Ethernet-stikkene.

 

Slukket

 

Ingen forbindelse i stikket. Efterse at stikket er sat rigtigt i Gateway og i dit eget udstyr. Netstikket på dit eget udstyr skal være tændt og klar til brug(se mere i dit udstyrs vejledning).

 

Grøn

Fast

Netværksforbindelsen er i orden.

 

 

Blinker

Der udveksles data via stikket.

WPS

 

 

WPS-knappen sidder på forsiden af Gateway.

 

Grøn

Fast

Klienten blev registreret med succes via WPS.

 

Orange

Blinkende

WPS-registrering er i gang.

 

Rød

Blinkende

Der opstod fejl. Efterse at dit udstyrs trådløse net er tændt og kompatibelt med WPS. Hvis automatisk registrering ikke virker kan du prøve at fortage manuel opsætning som beskrevet på side 10 i Quickguiden.

 

Har du fortsat problemer?

Hvis du fortsat ikke kan få din internetforbindelse til at fungere, er du velkommen til at kontakte kundeservice.