Hjælp til fejlsøgning
Fejlfinding - tjek at lamperne på din Norlys Gateway lyser, som de skal
På din Norlys Gateway viser lamperne status for gateway og forbindelse. Tænd ved at tænde øverst på On/Off-knappen på bagsiden af din gateway.
Guide til fejlsøgning
Lampe |
Farve |
Lys |
Forklaring – Ses på din Gateway |
Power |
Grøn |
Fast |
Der er strøm på, og Gateway virker. |
|
Rød |
Fast |
Gateway er ikke klar eller fungerer ikke, som den skal. Prøv at slukke og tænde din Gateway. Efterse at alle stik sidder på plads. |
|
Orange |
Blinker |
Gateway er ved at blive opdateret fra Norlys. Vent og afbryd ikke forbindelsen eller strømmen imens. |
|
Slukket |
Gateway er slukket eller uden strøm. Skulle Gateway være tændt, skal du efterse, at der er strøm i stikket, og at strømforsyningen virker. |
|
Ethernet |
Grøn |
Blinker |
Der sendes eller modtages data i lokalt netværk via netkabel. |
|
|
Fast |
Der er lokal netværksforbindelse via netkabel, men ingen aktivitet. |
|
|
Slukket |
Der er ingen netkabler tilkoblet. Se eventuelt, at netstikkene er sat rigtigt i din Gateway, eller skift til et andet stik, hvis der skulle være forbindelse. |
Wireless |
Grøn |
Blinker |
Trådløs aktivitet med WPA(2)-sikkerhed. |
|
|
Fast |
Ingen trådløs aktivitet, WPA(2)-sikkerhed slået til. |
|
Orange |
Blinker |
Trådløs aktivitet med WEP-sikkerhed. |
|
|
Fast |
Ingen trådløs aktivitet med WEP-sikkerhed. |
|
Rød |
Blinker |
Trådløs aktivitet uden sikkerhed - i denne situation har alle ubegrænset agang til dit netværk på dit eget ansvar. |
|
|
Fast |
Ingen trådløs aktivitet, igen trådløs sikkerhed slået til - i denne situation har alle ubegrænset adgang til dit netværk på dit eget ansvar. |
|
Rød/grøn |
Blinker |
En trådløs forbindelse er under registrering og opsætning i Gateway. |
|
Slukket |
|
Trådløs LAN er slukket. |
Broadband |
Grøn |
Blinker |
ADSL-forbindelsen er synkroniseret og klar til brug. |
|
|
Fast |
Internetforbindelsen er til stede uden aktivitet. |
|
Rød |
Fast |
Fejl i opsætninging af internetforbindelsen i Gateway. Prøv at slukke og tænd igen. Fortsætter fejlen kan du kontakte Norlys kundeservise. |
|
Slukket |
|
Ingen internet-forbindelse. Prøv at slukke og tænd igen. Fortsætter fejlen, kan du kontakte kundeservice. |
Phone |
Grøn |
Fast |
Telefoni forbindelsen er i orden, hvis du har Norlys Telefoni. |
|
|
Blinker |
Telefoniaktivitet. |
|
Slukket |
|
Norlys Telefoni er ikke tilgængelig. Forsøg at slukke og tænd igen, hvis du har købt Norlys Telefoni, og du har fået besked om, at det er i orden. Kontakt kundeservice hvis fejlen fortsætter. |
Ethernet 1-4 |
|
|
Lamperne ses på bagsiden af Gateway, ved siden af Ethernet-stikkene. |
|
Slukket |
|
Ingen forbindelse i stikket. Efterse at stikket er sat rigtigt i Gateway og i dit eget udstyr. Netstikket på dit eget udstyr skal være tændt og klar til brug(se mere i dit udstyrs vejledning). |
|
Grøn |
Fast |
Netværksforbindelsen er i orden. |
|
|
Blinker |
Der udveksles data via stikket. |
WPS |
|
|
WPS-knappen sidder på forsiden af Gateway. |
|
Grøn |
Fast |
Klienten blev registreret med succes via WPS. |
|
Orange |
Blinkende |
WPS-registrering er i gang. |
|
Rød |
Blinkende |
Der opstod fejl. Efterse at dit udstyrs trådløse net er tændt og kompatibelt med WPS. Hvis automatisk registrering ikke virker kan du prøve at fortage manuel opsætning som beskrevet på side 10 i Quickguiden. |
Har du fortsat problemer?
Hvis du fortsat ikke kan få din internetforbindelse til at fungere, er du velkommen til at kontakte kundeservice.