Hej, hvad kan vi hjælpe med?

Populære spørgsmål lige nu

Velkommen til Norlys.
Har du spørgsmål til os?

 

Find svarene på de væsentligste spørgsmål om dit kundeforhold i forbindelse med at du bliver Norlys-kunde.

SE og Eniig er blevet til Norlys

Eniig og SE er fusioneret. Sammen er vi nu Norlys - landets største integrerede energi- og telekoncern. Den 1. april 2020 blev alle tidligere Eniig- og SE-kunder automatisk bliver kunder i Norlys.

Som kunde i Norlys får du adgang til selvbetjeningen Mit Norlys på norlys.dk, hvor du blandt andet kan se dit forbrug og dine regninger.

  • Du kan genbruge dine loginoplysninger fra Mit Eniig og SE Min Side, hvis du tidligere har brugt email og adgangskode, når du logger på Mit Norlys.
    Ellers skal du oprette dig som bruger med Kundenummer og Pinkode (er du tidligere Eniig-kunde, skal du bruge din Internetkode) fra din tidligere regning.

Alle privatkunder er varslet i december 2019, hvor vi sendte varslingsbreve ud til alle eksisterende private kunder og private kunder, som allerede havde lavet en aftale med opstart frem i tiden (fremtidige leverandørskift).

Kan jeg få en grøn elaftale ved Norlys?

I Norlys vil vi gerne sætte fokus på den grønne omstilling. Derfor sænker vi prisen på det klimavenlige tillæg MedVind® til 0 øre/kWh fra den 1. april 2020 – og den 1. januar 2021 stiger prisen til kun 1 øre/kWh.

Med MedVind® er strømmen i din stikkontakt den samme. Forskellen er, at vi sørger for at købe grøn strøm svarende til hele dit elforbrug fra danske vindmøller. Du kan ikke mærke forskel. Men det kan miljøet.

Har du allerede MedVind i din elaftale skal du ikke gøre noget – så har du gjort en forskel for miljøet. Prisen på dit tillæg vil blive justeret tilsvarende.

Vil du have MedVind som tillæg til din elaftale til 0 kr. så bestil her.

Hvorfor fik jeg to regninger i april/maj?

Som tidligere kunde hos SE fik du to regninger inden for kort tid – en slutopgørelse fra SE og en aconto-regning fra Norlys.

Det skyldes, at vi på grund af Norlys fusionen har opgjort dit strømforbrug hos SE til og med den 31. marts. Dit strømforbrug fra og med 1. april indgår i din første aconto-regning fra Norlys

Hvorfor blev jeg trukket to gange på min Betalingsservice i april/maj?

Din Betalingsservice-aftale med SE blev automatisk flyttet med over i Norlys.

Det betød, at din slutopgørelse blev trukket via af din Betalingsservice-aftale med SE - og din Norlys aconto-regning blev trukket via din Betalingsservice-aftale med Norlys.

Hvor finder jeg min Norlys-regning?

Dine regninger fra Norlys finder du på vores selvbetjening ”Mit Norlys”. Du logger ind med samme e-mail og adgangskode, som du brugte på SE’s selvbetjening "Min Side".

Klik på nedenstående link for at logge ind på ”Mit Norlys”.
https://account.norlys.dk/login

Har du ikke lavet en bruger på ”Mit Norlys” endnu, kan du gøre det her: https://account.norlys.dk/signup

Hvor finder jeg min SE-regning?

Dine regninger fra SE finder du inde på SE’s selvbetjening ”Min Side”. Her kan du se dine gamle regninger og dit forbrug fra før den 1.april.

Klik her for at gå til SE’s ”Min Side”:
https://norlys.se.dk/minside/login?returnUrl=%2Fminside

Har du ikke lavet en bruger på SE’s "Min Side" endnu, skal du bruge dit nye kundenummer og pinkode, som du får på din første regning fra Norlys.

Hvordan får jeg udbetalt mit tilgodehavende?

Hvis du har penge til gode hos SE, vil de blive udbetalt via den Betalingsservice-aftale, du havde hos SE. Hvis den Betalingsservice-aftale ikke er aktiv, og du ønsker beløbet udbetalt, skal du kontakte vores kundeservice på 7015 1670 eller indtaste dine kontooplysninger på ”Min Side”.

Klik på nedenstående link for at tilgå udbetalingssiden https://norlys.se.dk/minside/udbetaling

Hvis dit tilgodehavende ikke er blevet udbetalt, bliver det overført til din konto hos Norlys og trukket fra din næste regning.

Hvad betyder fusionen mellem Eniig og SE for min Elvarme-afregning?

Som elvarmekunde hos Norlys modtager du 3 aconto regninger og 1 årsopgørelse, hvori din reducerede elpris er medregnet baseret på dit reelle årsforbrug, Dette sikrer, at din elvarme reducering bliver beregnet korrekt og derved undgår du at betale for høj elafgift i løbet af året.

Spar tid med selvbetjening

På Mit Norlys kan du...

  • Nemt og hurtigt få et overblik over dine regninger og dit forbrug

  • Tilmelde dig Betalingsservice

  • Tilknytte kundeforhold

Log på mit Norlys

Kontakt os

Chat

Vores kundeservice-robot svarer med det samme

Start chat

Ring eller skriv til os

 

 

Skriv til os

energi@norlys.dk

 

Ring til os

El & gas:

7015 1670

SmartHome:

7026 1691

Åbningstider

Mandag-onsdag kl. 08:00-16:00
Torsdag kl. 08:00-16:30
Fredag kl. 08:00-15:00

Få hjælp til