El og gasKundeservice
70 15 16 70
Internet og tvKundeservice
70 33 20 33
Hovednummer
70 11 50 00
Annuller

Hej, hvad kan vi hjælpe med?

Skal du flytte?

Når du flytter, skal du melde din flytning til Borgerservice. Men du skal også huske at flytte din el- eller gasaftale til den nye adresse.

Du kan melde flytning til os, uanset om du er kunde hos os eller ej.

Meld flytning

Hvorfor er elprisen høj lige nu?

Elprisen er en dynamisk størrelse, som kan være svær at forudsige. Den påvirkes nemlig af forskellige faktorer, som i perioder kan give store udsving.  

Hele det danske og europæiske elmarked oplever i øjeblikket meget høje priser. Du kan læse mere her.

Hvor finder jeg min regning?

Norlys - El og Gas

Har du el eller gas hos Norlys, kan du finde dine regninger via vores selvbetjening Mit Norlys.

Hvis du skal oprette en ny bruger, finder du kundenummer på din regning.


Norlys (Tv og Internet)

Har du TV eller internet hos Norlys (gælder også tidligere Boxer-kunder), kan du finde dine regninger via vores selvbetjening Mit Norlys. 

Hvis du skal oprette en ny bruger, finder du kundenummer på din regning.  

SE

Er du tidligere Syd Energi kunde, kan du finde dine gamle regninger fra før den 1. april 2020 via deres selvbetjening Min Side

Stofa

Dine regninger fra Stofa kan du finde på Stofas selvbetjeningsportal Mine Sider.

Er Go Strøm en del af Norlys?

Nej, Go Strøm er ikke en del af Norlys.

Vi oplever i øjeblikket, at vores kunder bliver kontaktet af personer fra Go Strøm, som giver udtryk for, at Go Strøm er en del af Norlys. Det er de ikke. Hos Norlys lægger vi afstand til disse henvendelser, da de intet har med Norlys at gøre.

Hvis man oplever at blive kontaktet af Go Strøm, hvor de udgiver sig for at være en del af Norlys, skal man ikke udlevere sine oplysninger. Har du spørgsmål, kan du kontakte Norlys kundeservice på mail energi@norlys.dk eller telefon 7015 1670.

Er Fauna Energi (Norström) en del af Norlys?

Nej, Fauna Energi er ikke en del af Norlys. 

Norström har 28. februar 2021 skiftet navn til Fauna Energi A/S. Firmaet har samme CVR-nummer, så det er det samme selskab, de har blot skiftet navn. 

Vi oplever i øjeblikket, at vores kunder bliver kontaktet af personer fra Fauna Energi, som giver udtryk for, at Fauna Energi er en del af Norlys. Kunderne bliver bedt om at oplyse privat- og kontooplysninger. Fauna Energi er ikke en del af Norlys og disse opkald har intet med Norlys at gøre.  

Hvis man oplever henvendelser fra Fauna, hvor de udgiver sig for at være en del af Norlys, skal man ikke udlevere sine oplysninger. Har du spørgsmål, kan du kontakte Norlys kundeservice på mail energi@norlys.dk eller på tlf. 7015 1670. 

Er Grow Energy en del af Norlys?

Nej, Grow Energy er ikke en del af Norlys.

Vi oplever i øjeblikket, at vores kunder kontakter os, da de er blevet kontaktet af personer fra Grow Energy, der giver udtryk for, at Grow Energy er en del af Norlys. Grow Energy er ikke en del af Norlys og disse opkald har intet med os at gøre.

Hvis man oplever henvendelser fra Grow Energy, hvor de udgiver sig for at være en del af Norlys, skal man ikke udlevere sine oplysninger. Har du spørgsmål, kan du kontakte Norlys kundeservice via mail eller på tlf. 7015 1670. 

Hvad skal jeg gøre, hvis jeg er blevet svindlet?

Det er ifølge markedsføringsloven ikke tilladt for erhvervsdrivende at yde telefonsalg uden foregående samtykke eller anmodning herom. En aftale indgået under uanmodet telefonisk henvendelse kan anses som ugyldig. Dertil er det naturligvis ulovligt at vildlede forbrugere og bør meldes til forbrugerombudsmanden.   

Du bør hurtigst muligt og både skriftligt og mundtligt gøre din fortrydelse af en aftale gældende med henvisning til ovenstående.  

Hvis der alligevel skulle være oprettet en aftale samt BS-aftale i dit navn, som vi desværre oftere ser, bør du række ud til din bank.   

Ifølge betalingsloven, er en betalingstransaktion nemlig først autoriseret, hvis betaleren har meddelt samtykke til at gennemføre den, og din bank kan blive forpligtet til at dække et evt. tab ved en uautoriseret trækning.   

Se seneste politianmeldelse af Go Strøm samt forbrugerombudsmandens anbefalinger samt henvisninger til lovtekster her

Spørger Norlys nogensinde om mine personlige oplysninger?

Vi oplever, at kunder henvender sig, fordi de er blevet kontaktet af personer, der udgiver sig for at være medarbejdere ved Norlys. De anmoder om CPR- og/eller kontooplysninger oftest under påskud af et økonomisk mellemværende.   

Med CPR-nummer samt kontooplysninger kan man oprette en elaftale og en betalingsserviceaftale.   

Det samme gør sig gældende for Norlys Energi. Vi opretter selvfølgelig kun aftaler med dit samtykke.   

Har du allerede en aftale med os, kan vi ikke kræve, at du oplyser dit CPR-nummer. Vi vil dog nogle gange ringe for at oplyse dig, at vi har et tilgodehavende, vi gerne vil udbetale til dig. I disse tilfælde vil vi bede om enten CPR-nummer til udbetaling via din NemKonto eller dine kontooplysninger til udbetaling.   

Vi tilbyder også tilmelding til betalingsservice, der kræver både CPR-nummer og kontooplysninger.  

Spar tid med selvbetjening

På Mit Norlys kan du...

  • Følge dit forbrug og se dine regninger

  • Tilmelde dig Betalingsservice

  • Tilknytte kundeforhold

Log på mit Norlys