Virker din internetforbindelse ikke?

Find svar på spørgsmål, og få gode råd til internet og wifi 

Hvor finder jeg min wifi-kode?

Ekstern router:
Hvis du ikke selv har ændret koden, står den på klistermærket på routeren ved siden af ”WPA2 Key”. Dit trådløse netværksnavn finder du ved siden af ”SSID” på samme klistermærke.

Hvis koden ikke virker, kan du nulstille routeren, så den kommer tilbage til standardindstillinger. Dette gør du ved at holde reset-knappen inde i 15-20 sekunder med en kuglepen eller nål. Vær opmærksom på, at dette sletter eventuelle indstillinger, du tidligere har lavet på routeren.

Erhvervswifi (Nokia Beacon 3) og SuperWifi (Nokia Beacon 1):
Du kan finde koden i Nokia app'en eller i bunden af Beacon-enheden, hvis du ikke selv tidligere har ændret koden.

Kan jeg selv ændre min kode til wifi?

Ja, du kan selv ændre koden til dit wifi.

Ekstern router:
Du ændrer din WiFi-kode ved at logge ind på din router. 

Erhvervswifi (Nokia Beacon 3) og SuperWifi (Nokia Beacon 1):
Du kan ændre koden i den tilhørende Nokia app, se eventuelt videoen her.

 

Min internetforbindelse virker ikke

Hvis din internetforbindelse ikke virker, bedes du tjekke, om både din fiberboks og router er tændt. Er de det, skal du tage strømmen fra både fiberboks, router og/eller Nokia Beacon enhed. Ved genstart, er det vigtigt at du starter med at sætte strøm til fiberboksen. Når alt igen lyser grønt på fiberboksen, kan du tilslutte din router og/eller Nokia Beacon enhed til strøm. Der kan gå op til fem minutter inden internetforbindelsen er tilbage. Virker forbindelsen stadig ikke, kan du kontakte Support på tlf. 8830 3080.

Kan jeg bestille Reverse DNS eller PTR Record?

Ja, vi tilbyder Reverse DNS/PTR Records til alle erhvervskunder. Skriv til Support på supporterhverv@norlys.dk for bestilling.

Hvordan tester jeg min internethastighed?

For at teste hastigheden på din internetforbindelse, skal du forbinde din computer med kabel direkte til fiberboksen. Kablet skal være af typen kategori 6 eller bedre. 

Du skal være opmærksom på, at internethastigheden kan påvirkes af bagvedkørende programmer som fx firewall, backup og VPN.

Tester du ikke den forventede hastighed på den kablede forbindelse, kan du kontakte Support på 8830 3080.

Hvordan kan jeg forbedre min wifi-dækning?

Hvis du ønsker at forbedre din wifi-dækning, kan du med fordel prøve at flytte Nokia Beacon enhederne til centrale steder i virksomheden. Det kan være nødvendigt at tilkøbe ekstra enheder. Der kan maksimalt være fire wifi-enheder pr. installation. Dit wifi-signal kan blandt andet påvirkes af:

Massive ting:
Vægge, døre, skabslåger og store møbler kan svække wifi-signalet, så det ikke når frem. Signalet kan især blive påvirket af betonvægge og betondæk.

Elektronisk ”støj” fra andet udstyr og enheder:
Det kan for eksempel være Bluetooth-udstyr, højtalere, mikroovne. Det skyldes, at elektronisk udstyr altid udsender ”støj-signaler”. 

Glas- og metalgenstande:
Store glas- og metalflader kan virke som en fysisk blokade på dit wifi-signal. 

Kan jeg bruge min e-mailadresse fra en anden udbyder hos Norlys?

Hvis du har en e-mail fra en anden mailserverudbyder, kan det godt lade sig gøre at bruge den med Norlys som internetudbyder. Du skal blot benytte dig af de indstillinger for mailservere, som din mailserverudbyder oplyser.

Kan jeg opsætte min egen mailserver på min erhvervsforbindelse?

Ja, som erhvervskunde kan du opsætte din egen mailserver, du skal blot skrive til supporterhverv@norlys.dk for at få oprettet en Reverse DNS.

Fik du ikke svar på dine spørgsmål?

Du har altid mulighed for at kontakte os på:

 

8830 3080

Skriv til os

Vi svarer på din besked inden for tre arbejdsdage. Du kan læse, hvordan vi behandler data i vores persondatapolitik.