Hjælp til telefoni

Her finder du hjælp til opsætning af telefoni og svar på ofte stillede spørgsmål til telefoni. 

Sådan opsætter du din telefoni

Du finder information om, hvordan du tilslutter din telefoni i din internetvejledning. Klik herunder og vælg derefter den router, som du har derhjemme. Du finder navnet på routeren på selve routeren. Bemærk, du kan ikke tilslutte telefoni til routere fra Kaon eller Sagemcom.  

Find din internetvejledning

Få hjælp til telefonsvarer og viderestilling

Se vores guides til hvordan du opsætter din telefonsvarer og viderestiller opkald.

Få hjælp her

Få svar på ofte stillede spørgsmål

 

Herunder kan du læse mere om IP-telefoni, dine services og dit abonnement. 

Hvad er IP-telefoni? 

IP-telefoni er telefoni via din internetforbindelse. Du kan få et almindeligt telefonnummer og kan ringe til både fastnet og mobiltelefoner via din IP-telefon – ligesom du er vant til med almindelige fastnettelefoner.  

IP-telefoni kan være en billigere løsning for dig, der ønsker at bevare en fastnetforbindelse.  

Med IP-telefoni har du mulighed for:  

  • Opkald til telefoner – både fastnet og mobiltelefoner 
  • SaldoMaks – så din regning ikke bliver for høj.  
  • Forbrugsoversigt – som ses på Mitnorlys.  
  • Mulighed for at lave forskellige spærringer  
  • Hemmeligt nummer* 
  • Skjult nummer* 
  • Opkald til udlandet* 

* Gælder kun i udvalgte antenneforeninger på kabel-tv-nettet. Hvis du har fiber, får du Tillægspakken med de tre tjenester med. Har du Fri Tale på kabel-tv-nettet, er tillægspakken også inkluderet. Normalpris 25 kr./mdr.  

Hvordan får jeg IP-telefoni?

For at benytte IP-telefoni fra Norlys kræver det, at du har din internetforbindelse gennem Norlys. Hvis du ikke allerede får dit internet fra os, så kan du læse mere om, hvordan du bestiller det her 

Alle vores internetløsninger er egent til IP-telefoni. Du vil blive opkrævet for din telefoni sammen med din internetregning.  

Hvor lang tid tager det at få flyttet mit telefonnummer?

Det tager normalt op til 30 dage at flytte et telefonnummer. For at vi kan flytte dit telefonnummer kræver det, at du skriver under på en fuldmagt, og sender den retur til os på [email protected] 

Husk, at fuldmagten skal udfyldes af den person, hvis navn fremgår af fuldmagten. Du modtager en mail fra os samt fra din nuværende teleudbyder, når vi ved, hvilken dato din nummerflytning træder i kraft. 

Hvis du har bestilt telefoni med overflytning af dit nuværende nummer, sender vi en fuldmagt til dig. Vi beder dig underskrive fuldmagten og sende den retur til os. Når vi har modtaget din fuldmagt, kan vi begynde at overflytte dit nummer. Husk, at den skal udfyldes af den person, hvis navn fremgår af fuldmagten. 

Hvordan flytter jeg mit telefoni abonnement til min nye adresse?

Du kan flytte dit telefoniabonnement, hvis vi kan levere internet på din nye adresse. Når du flytter dit internet, bliver din telefoni automatisk flyttet med. Du kan melde din flytning ved at skrive til vores kundeservice på chatten eller ved kontakte os på telefon.    

Kan jeg få en separat regning på min telefoni?

Det er desværre ikke muligt at få en separat regning for telefoni, da det bliver opkrævet på samme regning som dit internet. 

Kan jeg sætte et maksimalt beløb på mit forbrug?

Ja, det kan du.  

På Mit Norlys kan du tilmelde dig SaldoMaks. Her kan du blandt andet spærre for udgående kald, hvis du er nået den øvre grænse for det maksimale beløb, du har tastet ind. Du kan altid ophæve spærringen igen. 

Kan jeg sætte spærring på mit abonnement?

Ja, det kan du.  

På Mit Norlys har du mulighed for at tilmelde dig forskellige spærringer, så du begrænser muligheden for at ringe til eller modtage opkald fra udlandet eller dyre betalingsnumre. Det er gratis at oprette og fjerne spærringer.  

Du har også mulighed for at lave en total spærring for alle opkald eller for kald til mobilnumre, udlandet eller betalingsnumre. 

Kan jeg tilmelde mig servicen Skjult nummer?

Ja, det kan du.

På Mit Norlys Sider kan du tilmelde dig servicen Skjult Nummer, hvor du kan skjule dit telefonnummer for dem, du ringer til. Denne tjeneste er gratis.  

Har du Skjult Nummer, men ønsker at dit nummer er synligt i enkelte opkald, skal du blot trykke *31* før nummeret, du vil ringe til. 

Hvordan får jeg flyttet mit telefonnummer til en ny udbyder?

Hvis du flytter din telefoni til en ny udbyder, behøver du ikke opsige det nummer, du har hos Norlys i dag. Du bestiller blot telefoni hos din nye udbyder, som sørger for, at dit telefonnummer bliver flyttet. 

Hvad er prisen for at ringe til udlandet?

Du kan finde alle vores udlandspriser her

Søger du information om betaling, vilkår og returnering?

Vi har samlet den vigtigste information om dit abonnement ét sted, så du nemt kan finde svar på det, du søger.

Find information om dit abonnement
Loading...