14.08.2019

Martin Romvig forlader Norlys

Martin Romvig var tidligere administrerende direktør i Eniig, og i Norlys-fusionen har han udgjort en del af koncerndirektionen, der desuden rummer administrerende direktør Niels Duedahl og økonomidirektør Gert Vinther Jørgensen.

- Jeg har altid været drevet af at gøre, hvad der var bedst og rigtigst for den organisation, jeg har repræsenteret. Det gjaldt for Eniig, og det gælder for Norlys. Jeg har været meget, meget glad for at være med på holdet i skabelsen af Norlys, som bliver en fantastisk virksomhed, og jeg er stolt af det stærke fundament, vi har etableret sammen. Hen over sommerferien er jeg dog efter grundige overvejelser kommet frem til, at koncernen vil være bedst rustet med én tydelig topleder og vælger derfor at sige farvel nu. Jeg ønsker alt det bedste for Norlys på den spændende rejse, som først lige er begyndt, udtaler Martin Romvig.

Bestyrelsen i Norlys beklager Martin Romvigs beslutning, men tager den til efterretning.

- Jeg vil gerne takke Martin for hans store indsats i arbejdet med tilblivelsen af Norlys. Først i HEF og siden i Eniig har Martin været en fremsynet drivkraft, og han har om nogen sat sit aftryk på konsolideringen i den danske elsektor og været en markant skikkelse i branchen gennem mange år, siger bestyrelsesformand Jens Erik Platz.

På den korte bane består koncerndirektionen således af Niels Duedahl og Gert Vinther Jørgensen. Over de kommende uger vil bestyrelsen i samarbejde med direktionen vurdere behovet for ændringer/tilpasninger af koncerndirektionen.

For yderligere information:

Jens Erik Platz, bestyrelsesformand i Norlys a.m.b.a.: jep@bplatz.dk / 4074 0303

Henrik Højlund Christensen, pressekontakt: hho@eniig.dk / 4178 0817

Pressekontakt Norlys

Kommunikationsdirektør
Marianne Skanning Ebbesen

Pressekontakt SE

Kommunikationsvagt
Kontakt uden for normal arbejdstid, helligdage og ferie.
Tlf: 3036 9182

Senior kommunikationskonsulent