El og gasKundeservice
70 15 16 70
Internet og tvKundeservice
70 33 20 33
Hovednummer
70 11 50 00
Annuller


Bestilling

Via fibernet

Leveringstid ved allerede installeret fiberboks

Vi kan levere inden for 30 dage, såfremt din forbindelse er ledig. Hvis du har en anden udbyder i forvejen, skal du være opmærksom på, at du som hovedregel har 30 dages opsigelsesfrist, og at du kan være i bindingsperiode.

Når du bestiller Internet via fibenet hos Norlys, har du også mulighed for at vælge en ønsket startdato, hvis du f.eks. allerede har opsagt dit nuværende internetabonnement, eller hvis du ønsker en startdato, der er længere ud i fremtiden end 30 dage.  

Leveringstid uden allerede installeret fiberboks

Muligheden for tilslutning af fiber kan altid undersøges via vores adressetjek eller vores kundeservice, som også kan fortælle mere om installationsprocessen.

Hvis adressetjekket viser, at du kan få en installation, vil sådan en tilslutning ofte tage 30-55 dage – bemærk, der er i øjeblikket forlænget leveringstid på op til 4 måneder. I meget få tilfælde kan det dog tage mere end 4 måneder, hvis fibernettet endnu ikke er kommet til dit område. Det kræver teknikerbesøg samt gravning/skydning at få en ny fiberinstallation. Når du bestiller, har du mulighed for at vælge en ønsket startdato, som vi vil forsøge at imødekomme.

Vores kundeservice kan fortælle dig, hvornår du tidligst kan forvente at få Internet via fibernet fra Norlys.

Gør-Det-Selv-Installation (uden tekniker)

Med en Gør-Det-Selv-Installation (Installation uden tekniker) skal du selv installere dit internetudstyr fra Norlys og opsætte trådløst netværk. Du kan se, om du kan få Internet med en Gør-Det-Selv-løsning i forbindelse med din bestilling. En Gør-Det-Selv-installation koster dig ikke noget.

Godt-I-Gang-Installation (med tekniker)

I nogle tilfælde er der behov for teknikerbesøg i forbindelse med installation af Internet fra Norlys, også kaldet en Godt-I-Gang eller Installation med tekniker.


Du vil allerede ved bestilling af Internet få at vide, om der er behov for teknikerbesøg i forbindelse med installationen, og hvad prisen er. Du kan også se prisen på ’Installation med tekniker’ her.


Hvordan foregår det, hvis jeg skal have installeret fibernet i min bolig?
Du vil som udgangspunkt få besøg af en tekniker to gange. Alt efter forholdene på din adresse skal du som minimum være hjemme til ét af besøgene. Til begge besøg skal du sikre, at teknikeren har adgang til din grund og den udvendige fiberboks.


Du vil i dit ’Tillæg til ordrebekræftelse’ modtage nærmere information om teknikerbesøg og om, hvorvidt det er nødvendigt at være hjemme til begge besøg.


De fleste vil opleve at teknikeren opsætter en fiberboks på både ydersiden og indersiden af husmuren. Som udgangspunkt vil boksene blive opsat på den husmur, der er tættest på nærmeste fiberstikledningen og maks. én meter fra nærmeste husmur, medmindre der er tale om et køkken, toilet, vådområde eller lignende. I sådan et tilfælde vil teknikeren tage nærmest mulige placering. Du vil få nærmere information om netop din installation, når du har bestilt og modtager dit ’Tillæg til ordrebekræftelsen’.


Udover at opsætte op til to fiberbokse hjemme hos dig, vil der også komme en tekniker for at skyde/grave fiberstikledningen fra vejen ind til din nye fiberboks.


Hvornår kommer teknikeren?

Teknikeren vil ringe til dig på installationsdagen inden for det aftalte tidsrum samt 30 minutter før, han går i gang med opgaven. BEMÆRK: Teknikeren skal blot nå at ankomme inden for det aftalte tidsrum. Det kan ikke garanteres, at teknikeren også er færdig med opgaven inden for det aftalte tidsrum. 


Skal jeg være hjemme på adressen?
Det er nødvendigt, at du er hjemme på adressen på det aftalte tidspunkt, eller at du kan komme hjem inden for 30 minutter, når teknikeren ringer, da han ellers ikke kan gennemføre installationen af din internetforbindelse. Nogle gange har teknikeren behov for at skulle træffe et valg i fællesskab med dig omkring den løsning, der skal laves. Det kan f.eks. være en beslutning om at bore et nyt hul i en væg. Derfor skal der altid være én person i huset, der er i stand til at træffe denne beslutning med teknikeren.  


VIGTIGT! Er du ikke hjemme, når teknikeren kommer
Er du ikke hjemme på adressen, når teknikeren ankommer og dermed må gå forgæves, vil du blive opkrævet et gebyr for ’Forgæves Teknikerbesøg’. Du finder prisen på gebyret via prislisten her.


Skal jeg gøre noget klart på forhånd?
Du skal altid sikre, at teknikeren har adgang til anlæg og installationer på din adresse. Det betyder at du skal flytte ting, der kan stå og spærre for installationerne, inden teknikeren ankommer. 

Opsigelse hos nuværende udbyder

Når du bestiller Internet via fibernet, skal du være opmærksom på, at du selv skal opsige din internetforbindelse hos din nuværende udbyder. Det er altså dit eget ansvar at huske at opsige dit nuværende abonnement hos din nuværende udbyder, så du ikke betaler til to forbindelser. I enkelte tilfælde kan Norlys ikke oprette en forbindelse til dig, før du har opsagt din nuværende. I de tilfælde vil du modtage en specifik e-mail fra os med information om hvad du skal gøre.

Som oftest har du 30 dages opsigelse, når du er ude af din bindingsperiode, som typisk er på 6 måneder. Vi anbefaler, at du opsiger din internetforbindelse hos din nuværende udbyder samme dag, som du bestiller dit bredbånd hos os. 

Når du bestiller Internet hos os, har du også mulighed for at vælge en ønsket startdato, hvis du f.eks. allerede har opsagt dit nuværende abonnement, eller hvis du ønsker en startdato, der er længere ud i fremtiden end 30 dage.  

Har du spørgsmål, eller er du i tvivl om, hvordan du opsiger dit internet hos din nuværende udbyder, er du velkommen til at ringe til os på 7033 2033 eller skrive til kundeservice@norlysmail.dk. Vi sidder klar til at hjælpe dig alle hverdage mellem 9-17. 


Sådan gør du
Du kan nemt og hurtigt opsige dit internet hos din nuværende udbyder, hvis du benytter denne guide og vores mail-skabelon:

  • Benyt vores mail-skabelon og kopier teksten ind i din egen e-mail (se skabelonen nedenfor).
  • Udfyld felterne i skabelonen med dine egne oplysninger.
  • Send mailen til den mail-adresse, der er skrevet ud for din udbyder i tabellen længere nede på siden.



Mail-skabelon 

Du skal kopiere teksten nedenfor og indsætte i din e-mail til din nuværende udbyder. Husk at udfylde alle felterne.

 

Hej [Indsæt navn på din nuværende udbyder]

Jeg ønsker pr. dags dato [indsæt dato] at opsige mit internetabonnement hos jer.

Samtidig ønsker jeg, at mit markedsføringssamtykke tilbagekaldes, således at I ikke længere må kontakte mig med yderligere tilbud eller produkter.

 

Mine oplysninger er følgende:

  • Navn: [Indsæt fulde navn]
  • Adresse: [Indsæt din adresse]
  • Postnummer og by: [Indsæt postnummer og by]
  • Kunde/Kontonummer: [Indsæt kunde-/kontonummer – du finder nummeret på din regning eller ordrebekræftelse fra din nuværende udbyder]


Bekræft gerne hurtigst muligt, at I har modtaget min opsigelse via e-mail.


Med venlig hilsen

[indsæt fulde navn]

 

Find mail til din nuværende udbyder 

Når du har udarbejdet din mail med din opsigelse til din nuværende udbyder, skal du sende den afsted til din udbyder. Find din udbyder på listen og kopier mail-adressen ind i ’Til’ feltet i din mail.

Via kabelnet

Leveringstid

Vi kan levere internet inden for 30 dage, såfremt din forbindelse er ledig. Hvis du har en anden udbyder i forvejen, skal du være opmærksom på, at du som hovedregel har 30 dages opsigelsesfrist, og at du kan være i bindingsperiode.

Når du bestiller internet hos os, har du også mulighed for at vælge en ønsket startdato, hvis du f.eks. allerede har opsagt dit nuværende abonnement, eller hvis du ønsker en startdato der er længere ud i fremtiden end 30 dage.  

Gør-Det-Selv-Installation (uden tekniker)

Med en Gør-Det-Selv-Installation (Installation uden tekniker) skal du selv installere dit internetudstyr fra Norlys og opsætte trådløst netværk. Du kan se, om du kan få Internet med en Gør-Det-Selv-løsning i forbindelse med din bestilling. En Gør-Det-Selv-Installation koster dig ikke noget.

Godt-I-Gang-Installation (med tekniker)

I nogle tilfælde er der behov for teknikerbesøg i forbindelse med installation af Internet fra Norlys, også kaldet en Godt-I-Gang-Installation eller Installation med tekniker. Det kan f.eks. være, at der skal foretages noget arbejde på stikledningen ind til din bolig, og/eller at dit stik i huset skal skiftes. Teknikeren hjælper desuden med korrekt opsætning af din router.  


BEMÆRK: Ved en Godt-I-Gang-Installation hjælper teknikeren med at tilslutte én enhed, f.eks. din pc til internettet, og du skal selv efterfølgende tilslutte resten af dit udstyr, som du ønsker internetforbindelse til.


Du vil allerede ved bestilling af internet få at vide, om der er behov for teknikerbesøg i forbindelse med installationen, og hvad prisen er. Du kan også se prisen på ’Installation med tekniker’ her.


Hvornår kommer teknikeren?

Teknikeren vil ringe til dig på installationsdagen inden for det aftalte tidsrum samt 30 minutter før, han går i gang med opgaven. BEMÆRK: Teknikeren skal blot nå at ankomme inden for det aftalte tidsrum. Det kan ikke garanteres, at teknikeren også er færdig med opgaven inden for det aftalte tidsrum. 


Skal jeg være hjemme på adressen?
Det er nødvendigt, at du er hjemme på adressen på det aftalte tidspunkt, eller at du kan komme hjem inden for 30 minutter, når teknikeren ringer, da han ellers ikke kan gennemføre installationen af din internetforbindelse. Nogle gange har teknikeren behov for at skulle træffe et valg i fællesskab med dig omkring den løsning, der skal laves. Det kan f.eks. være en beslutning om at bore et nyt hul i en væg. Derfor skal der altid være én person i huset, der er i stand til at træffe denne beslutning med teknikeren.  


VIGTIGT! Er du ikke hjemme, når teknikeren kommer
Er du ikke hjemme på adressen, når teknikeren ankommer og dermed må gå forgæves, vil du blive opkrævet et gebyr for ’Forgæves Teknikerbesøg’. Du finder prisen på gebyret via prislisten her.


Skal jeg gøre noget klart på forhånd?
Du skal altid sikre, at teknikeren har adgang til anlæg og installationer på din adresse. Det betyder at du skal flytte ting, der kan stå og spærre for installationerne, inden teknikeren ankommer. 

Godt-I-Gang-Installation (med tekniker og stikskifte)

For at kunne trække 1000/100 Mbit på din internetforbindelse så kræver det, at du har den nyeste Docsis 3.1 stiktype i hjemmet. Har du ikke allerede dette, så har du behov for teknikerbesøg i forbindelse med installation af Internet fra Norlys, også kaldet en Godt-I-Gang eller Installation med tekniker.

Med et Teknikerbesøg med Stikskifte kommer der en tekniker ud og skifter dit hovedstik inde i huset. Teknikeren hjælper desuden med korrekt opsætning af din router.

Du vil allerede ved bestilling af internet få at vide, om der er behov for teknikerbesøg med stikskifte i forbindelse med installationen, og hvad prisen er. Du kan også se prisen på ’Installation med tekniker og stikskifte’ her.

Hvornår kommer teknikeren?
Teknikeren vil ringe til dig på installationsdagen inden for det aftalte tidsrum samt 30 minutter før, han går i gang med opgaven. BEMÆRK: Teknikeren skal blot nå at ankomme inden for det aftalte tidsrum. Det kan ikke garanteres, at teknikeren også er færdig med opgaven inden for det aftalte tidsrum. 

Skal jeg være hjemme på adressen?
Det er nødvendigt, at du er hjemme på adressen på det aftalte tidspunkt, eller at du kan komme hjem inden for 30 minutter, når teknikeren ringer, da han ellers ikke kan gennemføre installationen af din internetforbindelse. Nogle gange har teknikeren behov for at skulle træffe et valg i fællesskab med dig omkring den løsning, der skal laves. Det kan f.eks. være en beslutning om at bore et nyt hul i en væg. Derfor skal der altid være én person i huset, der er i stand til at træffe denne beslutning med teknikeren.  

VIGTIGT! Er du ikke hjemme, når teknikeren kommer
Er du ikke hjemme på adressen, når teknikeren ankommer og dermed må gå forgæves, vil du blive opkrævet et gebyr for ’Forgæves Teknikerbesøg’. Du finder prisen på gebyret via prislisten her.

Skal jeg gøre noget klart på forhånd?
Du skal altid sikre, at teknikeren har adgang til anlæg og installationer på din adresse. Det betyder at du skal flytte ting, der kan stå og spærre for installationerne, inden teknikeren ankommer. 

Opsigelse hos nuværende udbyder

Når du bestiller Internet via kabelnet, skal du være opmærksom på, at du selv skal opsige din internetforbindelse hos din nuværende udbyder. Det er altså dit eget ansvar at huske at opsige dit nuværende abonnement hos din nuværende udbyder, så du ikke betaler til to forbindelser. I enkelte tilfælde kan Norlys ikke oprette en forbindelse til dig, før du har opsagt din nuværende. I de tilfælde vil du modtage en specifik mail fra os med information om hvad du skal gøre.

Som oftest har du 30 dages opsigelse, når du er ude af din bindingsperiode, som typisk er på 6 måneder. Vi anbefaler, at du opsiger din internetforbindelse hos din nuværende udbyder samme dag, som du bestiller dit internet hos os. 

Når du bestiller internet hos os, har du også mulighed for at vælge en ønsket startdato, hvis du f.eks. allerede har opsagt dit nuværende abonnement, eller hvis du ønsker en startdato, der er længere ud i fremtiden end 30 dage.  

Har du spørgsmål, eller er du i tvivl om, hvordan du opsiger dit internet hos din nuværende udbyder, er du velkommen til at ringe til os på 7033 2033 eller skrive til kundeservice@norlysmail.dk. 


Sådan gør du
Du kan nemt og hurtigt opsige dit internet hos din nuværende udbyder, hvis du benytter denne guide og vores mail-skabelon:

  • Benyt vores mail-skabelon og kopier teksten ind i din egen e-mail (se skabelonen nedenfor).
  • Udfyld felterne i skabelonen med dine egne oplysninger.
  • Send e-mailen til den mail-adresse, der er skrevet ud for din udbyder i tabellen længere nede på siden.


Mail-skabelon 

Du skal kopiere teksten nedenfor og indsætte i din mail til din nuværende udbyder. Husk at udfylde alle felterne.


Hej [Indsæt navn på din nuværende udbyder]


Jeg ønsker pr. dags dato [indsæt dato] at opsige mit internetabonnement hos jer.


Samtidig ønsker jeg, at mit markedsføringssamtykke tilbagekaldes, således at I ikke længere må kontakte mig med yderligere tilbud eller produkter.


Mine oplysninger er følgende:

  • Navn: [Indsæt fulde navn]
  • Adresse: [Indsæt din adresse]
  • Postnummer og by: [Indsæt postnummer og by]
  • Kunde/Kontonummer: [Indsæt kunde-/kontonummer – du finder nummeret på din regning eller ordrebekræftelse fra din nuværende udbyder]


Bekræft gerne hurtigst muligt, at I har modtaget min opsigelse via e-mail.


Med venlig hilsen

[indsæt fulde navn]

 

Find mail til din nuværende udbyder 

Når du har udarbejdet din mail med din opsigelse til din nuværende udbyder, skal du sende den afsted til din udbyder. Find din udbyder på listen og kopier mail-adressen ind i ’Til’ feltet i din mail.

  • YouSee: kundeservice@yousee.dk
  • Telenor: kundeservice@telenor.dk
  • Kviknet: kundeservice@kviknet.dk
  • Telia: bredbaandprivat@telia.dk
  • DanskNet: kundeservice@dansknet.dk
  • FastSpeed: kundeservice@fastspeed.dk
  • Hiper: kundeservice@hiper.dk
  • Fullrate: kundeservice@fullrate.dk

Vi sidder klar til at hjælpe dig


Du er altid velkommen til at kontakte os med spørgsmål. Såfremt din henvendelse omhandler tekniske udfordringer med tv, bredbånd eller streaming, anbefaler vi, at du kontakter os telefonisk, når du er ved dit udstyr. Du er også velkommen til at til at benytte chatten, som du finder via det grønne ikon i nederste højre hjørne.

Kundeservice & teknisk support

Ring til os:

Tlf: 7033 2033

Åbningstider

Mandag-torsdag kl. 9-17
Fredag kl. 9-16
Lørdag kl. 10-16 (kun teknisk support)