OBS: Har du spørgsmål om tilmelding til indefrysningsordning, energikrisen, priser og el- og gasregningen? Find hjælp og svar her.

El og gasKundeservice
70 15 16 70
Internet og tvKundeservice
70 33 20 33
Hovednummer
70 11 50 00
Annuller

Hjælp til abonnement

Det skal være let for dig at være kunde. Derfor har vi samlet den vigtigste information om dit tv- og internetabonnement her. Lige fra betaling af din regning til returnering af udstyr og fra skift af abonnement til fortrydelsesret.

Savner du hurtigere internet eller mere underholdning?  ​


Så er der godt nyt. Hos Norlys kan du 
nemlig let ændre din nuværende løsning. Her kan du læse om, hvordan du kan ændre dit internet eller skifte ud i din tv- og streamingpakke, så det passer til dit behov. 

Skift dit internet, så det passer til dit behov


Livet er for kort til en forkert internetløsning, derfor har du altid muligheden for at ændre dit internet hos os. Som udgangspunkt kan du skifte frit mellem vores internetløsninger. Der er dog nogle betingelser, som du skal være opmærksom på. 

Skift til internet via fibernet eller kabelnet
Hos Norlys kan du som udgangspunkt skifte frit mellem internet via kabelnet og fibernet inden for din bindingsperiode, uden det medfører start på en ny bindingsperiode. Det gælder ikke, hvis teknologiskiftet kræver installation med tekniker. I dette tilfælde skal du betale et oprettelsesgebyr for ’Installation med Tekniker’, og du starter en ny 6 måneders bindingsperiode. Du finder prisen på gebyret her. Et skifte af internetteknologi på dit Internet kan foretages med 30 dages varsel.  

Skift til Internet Plus
Du kan frit skifte fra Internet til Internet Plus, også selv om du er inden for dine 6 måneders bindingsperiode. Hvis du vælger at foretage en sådan opgradering af dit abonnement, så vil du starte på en ny 6 måneders bindingsperiode. 

Skift til Internet
Du kan nedgradere dit Internet Plus til Internet med 30 dages varsel. Nedgraderingen kan først ske efter endt 6 måneders bindingsperiode, og du skal melde abonnementsskifte til os, mindst 30 dage før din bindingsperiode slutter. 

Tilpas tv og streaming, så det passer til dig

 

Savner du noget i din tv-pakke, eller har du behov for at tilføje en ny streamingtjeneste? 

Mit Norlys kan du altid få et overblik over dit abonnement. Det er også her, at du skifter ud i din pakke, hvis dit underholdningsbehov har ændret sig. Ændringen vil træde i kraft inden for 48 timer.  

Hvis du ønsker en mindre tv-pakke, skal du ringe til vores Kundeservice. Du kan skifte til en mindre tv-pakke med opsigelsesvarsel, som er løbende måned + 1 måned. 

Skal vi hjælpe dig?

Har du brug for hjælp til ændring af dit abonnement? Ring til os, så hjælper vi dig: 7033 2033.

Husk, du kan i langt de fleste tilfælde selv ændre dit tv-abonnement på Mit Norlys.

Log ind på Mit Norlys

Sådan betaler du din regning hos Norlys 

Som kunde hos Norlys bliver du faktureret en måned forud. Du modtager din regning månedligt. Hvis du både har internet og tv hos Norlys, vil du modtage en samlet regning fra os.   

Du kan vælge mellem tre forskellige betalingsforme: Automatisk kortbetaling, Betalingsservice eller papirregning. 

Betalingsform Pris
Automatisk kortbetaling 0,00 kr./md.
Betalingsservice 9,75 kr./md.
Papirregning 35,00 kr./md.

 


Vælg og skift betalingsform på Mit Norlys 

På Mit Norlys kan du selv vælge den betalingsform, som passer til dine behov. Det er også på Mit Norlys, at du kan skifte eller afmelde dit betalingskort, hvis du har brug for det. I tilfælde af, at dit betalingskort er tæt på udløbsdatoen, vil du modtage en påmindelse fra os ca. 14 dage før udløbsdatoen, så du har tid til at skifte til et nyt betalingskort.  

Hvad sker der, hvis du ikke betaler din regning?  


Betaler du ikke din regning senest på forfaldsdatoen, vil du modtage en rykker. Vi pålægger et administrationsgebyr på 100 kr. ved udsendelsen af rykkeren. Hos Norlys vil du modtage to rykkere, inden vi lukker for din forbindelse. Herefter sender vi sagen videre til inkasso og opsiger dit abonnement.
Hvis du har modtaget et brev fra Lowell om dit udestående til os, kan vi desværre ikke hjælpe dig i vores Kundeservice. Vi beder dig i stedet kontakte Lowell på 3373 4160.  


Du skal være opmærksom på følgende, når du har fået slukket for din forbindelse:

Internet  

Hvis du har fået lukket din internetforbindelse, skal vi have bevis på, at regningen er betalt inden vi kan genåbne din forbindelse. Bemærk, at vi opkræver et gebyr for genåbningen. Du kan se prisen på gebyret her

Der kan gå op til fem hverdage, fra du har betalt din regning, til vi har registreret din betaling og kan genåbne dit signal. 

Hvis der stadig er binding på dit internetabonnement, vil du blive faktureret for de resterende måneder i bindingsperioden.  

Tv  

Hvis du har fået slukket for dit tv-signal, skal vi have bevis for, at du har betalt din regning, før vi kan åbne for signalet igen. Der kan gå op til fem hverdage, fra du har betalt din regning, til vi har registreret din betaling og kan genåbne dit signal.  

Opsigelse af dit abonnement 

Der kan være flere grunde til, at du overvejer at opsige dit abonnement. Men uanset hvilken grund du har, så vil vi gerne sikre os, at du kender alle dine muligheder, inden du beslutter dig helt. Der kommer nemlig hele tiden nye produkter, tilbud, signal- og serviceforbedringer, der betyder, at vi med stor sandsynlighed også har en løsning, der passer til dig.  


Ring til os og lad os kigge på dine muligheder, så vi kan finde den bedste løsning til dig. Skulle du alligevel ønske at opsige dit abonnement, så hjælper vi dig naturligvis også med at få klaret den del. 7033 2033.


Du kan også opsige dit abonnement skriftligt via brev, chat eller på mail: opsigelse@norlysmail.dk 


Vær opmærksom på, at du kan opsige dit internetabonnement med et varsel på mindst 30 dage til udgangen af din bindingsperiode. På dit tv-abonnement er opsigelsesvarslet løbende måned + 1 måned.

Ønsker du at returnere dit udstyr fra Norlys? 


Herunder kan du læse mere om, hvordan du returnerer dit udstyr fra Norlys.
 

Internet

Returnering af router  
Hos Norlys leverer vi internet via fibernet, kabelnet og telefonstik – det betyder, at der er forskellige returneringsmetoder alt efter, hvordan du modtager dit internet og hvilket udstyr, du har. Herunder kan du hurtigt få et overblik over, hvordan du får sendt dit udstyr fra Norlys godt afsted.  

Internet via fibernet 
Du vil modtage en mail, hvori der står hvad du skal gøre med din router. Vi betaler udgifterne forbundet med returnering af dit udstyr.  

Internet via kabelnet 
Du vil få tilsendt en returlabel, så du kan sende udstyret retur til os. Vi betaler udgifterne forbundet med returnering af dit udstyr.  

Internet via telefonstik 
Vi kan desværre ikke genbruge din router, derfor skal udstyret ikke sendes retur men blot afleveres på den nærmeste genbrugsstation. 

Internet Plus Wifi-enheder  
Du bedes returnere dine Internet Plus Wifi-enheder til os. Vi sender dig en returlabel, som du kan benytte. Vi betaler udgifterne forbundet med returnering af dit udstyr.  

Sådan sender du dit udstyr tilbage  
Når du når din slutdato eller datoen for ændringen i dit abonnement, pakker du dit udstyr i den oprindelige kasse. Hvis du ikke har den oprindelige kasse, benytter du blot en anden kasse, hvor udstyret kan være i. Derefter sætter du vores returlabel på kassen. Til slut skal du aflevere kassen med udstyret på et af PostNords afsendelsessteder. 

Du kan finde den nærmeste PostNord-pakkeshop her 

 

BEMÆRK: Det er vigtigt, at du husker at sende dit udstyr til os, da du ellers vil blive opkrævet et gebyr for ’Erstatning for router’ på 599 kr. og/eller ’Erstatning for wifi-enheder’ på 500 kr. Du skal først sende dit udstyr retur til os, når du har nået din slutdato eller datoen for ændringen af dit abonnement. 

 

Tv

Hvis du har tv-kort og udstyr fra Norlys, skal du kontakte vores Kundeservice på 7033 2033, så vi kan sende dig en returseddel til dig. Vi betaler udgifterne forbundet med returnering af dit udstyr.  

Når du har modtaget din returseddel, skal du pakke udstyret og returnere det til: 

Norlys C/O Electra Sweden AB  
Trångsundsvägen 20  
393 56 Kalmar  
Sverige 

Du hæfter kun for evt. forringelse af tv-kortets og/eller udstyrets værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå art, egenskaber og den måde, disse fungerer på. Det vil sige, at Norlys kan modregne en evt. værdiforringelse i det beløb, der skal tilbagebetales til dig. 

  

Alt det med småt  

Vi har samlet alt det med småt. Her kan du finde abonnementsvilkår, GDPR-fuldmagt, prislister samt information om binding og fortrydelsesret.

Alt det med småt

Vi sidder klar til at hjælpe dig


Du er altid velkommen til at kontakte os med spørgsmål til dit abonnement. Og vi hjælper gerne, hvis du har brug for at ændre dit abonnement. Du er også velkommen til at til at benytte chatten, som du finder via det grønne ikon i nederste højre hjørne.

Kundeservice & teknisk support

Ring til os:

Tlf: 7033 2033

Åbningstider

Mandag-torsdag kl. 9-17
Fredag kl. 9-16
Lørdag kl. 10-16 (kun teknisk support)

Minimer chat ikon Hvad vil du chatte om?

Internet og Tv


Energi

Chat Udvid chat ikon