Virker din internetforbindelse ikke?

Så se herunder, hvad du selv kan prøve. Find også svar på, hvordan du får en Reverse DNS eller PTR Record oprettet. Eller hvordan du kan opsætte din egen mailserver på din erhvervsforbindelse.

Find svar på spørgsmål vedrørende internet, wifi og e-mail

Hvor finder jeg koden til mit Erhvervswifi?

Hvis du ikke selv har ændret koden, står den på klistermærket på routeren ved siden af ”WPA2 Key”. Dit trådløse netværksnavn finder du ved siden af ”SSID” på samme klistermærke.

Hvis koden ikke virker, kan du nulstille routeren, så den kommer tilbage til standardindstillinger. Dette gør du ved at holde reset-knappen inde i 15-20 sekunder med en kuglepen eller nål. Vær opmærksom på, at dette sletter eventuelle indstillinger, du tidligere har lavet på routeren.

Hvordan ændrer jeg koden til mit Erhvervswifi?

Du ændrer din WiFi-kode ved at logge ind på routeren. Se hvordan her

Min kablede computer er ikke på internettet

Hvis der er en gul trekant ved netværksikonet på din computer, skal du tjekke, om din telefon kan komme på WiFi.
Kan du komme på WiFi med din telefon, bedes du tjekke, om din computer er kablet til LAN 1 på routeren. Der kommer ikke internet ud af LAN 2, 3 og 4. Genstart computeren. Kan du stadig ikke komme på internettet, kan du prøve at kable direkte fra computeren til routeren, dvs. udenom switches og andet udstyr. Er problemet stadig ikke løst, kan du prøve med et andet netværkskabel, da dit nuværende kan være defekt.

Kan du ikke komme på WiFi med din telefon, skal du tjekke, om din fiberboks og router er tændt. Hvis de begge er tændt, så genstart begge bokse ved at slukke for strømmen og tænde dem igen. Hvis dette ikke løser problemet, bedes du kontakte Support på 8830 3080.

Min internetforbindelse virker ikke

Hvis din internetforbindelse ikke virker, bedes du tjekke, om både din fiberboks og router er tændt. Er de det, skal du genstarte begge bokse ved at slukke for strømmen og tænde den igen. Virker din internetforbindelse stadig ikke, bedes du kontakte Support på tlf. 8830 3080.

Kan jeg bestille Reverse DNS eller PTR Record?

Ja, vi tilbyder Reverse DNS/PTR Records til alle erhvervskunder.

Du kan bestille en PTR Record / Reverse DNS her > link til formular?

Jeg kan ikke måle samme hastighed, som jeg betaler for

Måler du hastigheden på en telefon eller computer, der er på WiFi, skal du være opmærksom på, at der altid vil være hastighedstab på trådløse forbindelser.

Oplever du hastighedstab på en kablet computer, skal du sikre dig, at den er kablet direkte til routeren ved hjælp af et kabel af typen kategori 5e eller bedre. Prøv at deaktivere antivirus og firewall (husk at aktivere igen når testen er færdig) samt lukke alle kørende programmer bortset fra hastighedstesten. Hjælper det ikke, så kontakt Support, da vi har hastighedsgaranti.

Mit Erhvervswifi er ustabilt

Hvis du ofte bliver smidt af dit WiFi, kan det skyldes, at der skal laves om i indstillingerne på dit Erhvervswifi. Dit Erhvervswifi er som standard sat op til, at du har to netværk, som begge har samme netværksnavn. Du kan derfor opleve, at når du skifter imellem de to netværk, så mister du forbindelsen kortvarigt.

Hvis det sker ved dig, anbefaler vi, at du opdeler de to netværk. Dette gøres ved at logge ind på hjemmesiden http://air4920.local og gå i Avancerede Indstillinger, Trådløs, Avanceret Opsætning. Her finder du en fane for hver frekvens, som du kan navngive ved ”Primært SSID”.

Vi anbefaler, at navnet er næsten ens, men man kan f.eks. tilføje _5Ghz på WLAN2 (5GHz) forbindelsen. På den måde dukker der to forbindelser op på dine enheder, og du kan selv styre, hvilken forbindelse du er forbundet til.

Jeg kan ikke forbinde til Sonos, Chromecast, Apple TV og lignende

Hvis du fx fra din telefon eller computer ikke kan komme i kontakt med dit Sonos, Chromecast, Apple TV og lignende, anbefaler vi, at du så vidt det er muligt kabler enheden til routeren. Hvis det drejer sig om Sonos, kan du nøjes med at kable én af dine højtalere. Vi gør opmærksom på, at det ikke er muligt at kable til den første Smart WiFi enhed. Hvis det ikke er muligt at trække et kabel, kan du med fordel opdele dit trådløse netværk ved at logge ind på hjemmesiden http://air4920.local og gå i Avancerede Indstillinger, Trådløs, Avanceret Opsætning.

Her finder du en fane for begge frekvenser, og du kan navngive dem som du ønsker ved ”Primært SSID”. Vi anbefaler, at navnene er næsten identiske, og at du fx tilføjer _5Ghz på den forbindelse.

På den måde dukker der 2 forbindelser op på dine enheder, og du kan selv styre, hvilken forbindelse du er forbundet til.

Jeg kan ikke få Erhvervswifi til at dække hele huset

Hvis du ikke kan se dit netværk i hele det ønskede område, kan du med fordel prøve at flytte Erhvervswifi boksene til centrale steder i området. Boksene må ikke stå ved siden af anden elektronik. Du kan også prøve at flytte på den Erhvervswifi boks, der står ved siden af routeren. Dette gøres ved at montere længere netværkskabler.

Du kan med fordel hente AirtiesWiFi appen på din telefon, hvor du kan se, hvordan forbindelsen mellem dine Erhvervswifi enheder er. Hvis du stadig ikke kan få trådløs dækning i det ønskede område, har du mulighed for at leje flere Erhvervswifi bokse. Vær opmærksom på at du maksimalt må have 4 Erhvervswifi og/eller trådløse TV-bokse i alt.

Jeg har en e-mailadresse fra en anden udbyder. Kan jeg bruge den hos jer?

Hvis du har en e-mail fra en anden mailserverudbyder, kan det godt lade sig gøre at bruge den med Norlys som internetudbyder. Du skal blot benytte dig af de indstillinger for mailservere, som din mailserverudbyder oplyser.

Kan jeg opsætte min egen mailserver på min erhvervsforbindelse?

Ja, som erhvervskunde kan du opsætte din egen mailserver, du skal blot kontakte Support for at få oprettet en Reverse DNS.

Bemærk at vi ikke tilbyder reverse DNS til private, så du vil ikke optimalt kunne køre en mailserver på en privatforbindelse.

Jeg har udfordringer med den e-mail, jeg fik ved oprettelsen

Hvis du har udfordringer med den e-mail adresse, du fik fra os ved oprettelsen, kan vi desværre ikke supportere denne fra Norlys' side. Dette skyldes, at mailkontiene er flyttet væk fra Norlys over til dedikerede mailsupport virksomheder.

Hvis du fik din e-mailadresse fra det tidligere Bredbånd Nord, skal du kontakte Lightmail http://www.lightmail.dk/
Hvis du fik din e-mailadresse fra Eniig, skal du kontakte Jubii Mail http://jubiimail.dk/.

Fik du ikke svar på dine spørgsmål?

Du har altid mulighed for at henvende dig til vores kundeservice. Ring til os på

 

8830 3080

Skriv til os

Vi svarer på din besked inden for tre arbejdsdage. Du kan læse, hvordan vi behandler data i vores persondatapolitik.